| کد خبر: 176074 |

در جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت مطرح شد:

◄ کمبود نقدینگی؛ چالشی اساسی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل

در جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت کمبود نقدینگی؛ چالشی اساسی در توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل مطرح شد.

تین نیوز

در جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام با موضوع رسیدگی به فعالیت‌ها و وضع عمومی شرکت مطرح شد: در حال حاضر چالش اصلی در شرکت ساخت و توسعه کمبود نقدینگی است و این امر با کاهش قدرت اجرایی رابطه مستقیم دارد به‌نحوی‌که در سال گذشته میزان دریافت نقدینگی به هفت‌درصد کاهش پیداکرده است.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، جلسه مجمع عمومی صاحبان سهام با موضوع رسیدگی به فعالیت‌ها و وضع عمومی شرکت در سال مالی منتهی به اسفند 96 با حضور محمد رحمتی، رئیس هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی، ابوالفضل طیبی مدیرکل دفتر شرکت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و نماینده وزارت دادگستری، رئیس مرکز امور مجامع وزارت راه و شهرسازی و مدیران شرکت ساخت و توسعه برگزار شد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه بابیان اهداف و عملکرد شرکت در سال 1396، توسعه شبکه راه‌آهن را طبق برنامه‌ریزی‌های سال 1396، 98‌درصد، شبکه آزادراهی را 23‌درصد، شبکه بزرگراهی را 95‌درصد و توسعه راه‌های اصلی را 89‌درصد اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه چالش اصلی در کاهش قدرت اجرایی شرکت را کمبود نقدینگی دانست و عنوان کرد:‌ بررسی تخصیص‌‌ اعتبارات نقدی در برنامه پنجم توسعه نشان می‌دهد این رقم در سال 1390، 81‌درصد بوده است و با کاهش هرساله نهایتا در سال گذشته به هفت درصد تقلیل یافته است.

وی هم‌چنین عملکرد شرکت در شش‌ماهه نخست سال جاری را در حوزه توسعه انواع شبکه راه‌ها 491 کیلومتر دانست و توضیح داد:‌ عملکرد مصوب در سال جاری احداث 1286 کیلومتر انواع راه‌ها است که از این میزان 110 کیلومتر در توسعه شبکه ریلی، 120 کیلومتر آسفالت در شبکه آزادراهی و 261 کیلومتر در ساخت و توسعه بزرگراه‌ها، راه اصلی و بهسازی تاکنون صورت گرفته است.

 در ادامه جلسه نیز پاسخ هیات مدیره به گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی مطرح و موضوعات موردبررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.