| کد خبر: 95515 |

بازدید سید حسن خمینی از پروژه ۵۲۹ میلیون دلاری فراب در سریلانکا

فرزند یادگار گرامی امام (ره) با همراهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، از طرح سد و نیروگاه «اومااویا» که به همت مهندسان ایرانی در این کشور در حال ساخت است، بازدید کرد.

فرزند یادگار گرامی امام (ره) با همراهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، از طرح سد و نیروگاه «اومااویا» که به همت مهندسان ایرانی در این کشور در حال ساخت است، بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز، آیت الله سید حسن خمینی در پایان این بازدید در جمع مهندسان و کارکنان این طرح گفت: از اینکه می بینیم در یک کشور نسبتا دور، توانمندی مهندسان ایرانی کار بزرگی را به انجام می رساند، به خود می بالیم و ضمن تبریک به یکایک عزیزان، از تلاش آنان تشکر می کنم.

سید حسن خمینی در سریلانکا پروژه فراب


وی به دیدار خود با رئیس جمهور سریلانکا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور سریلانکا در این دیدار، نسبت به برطرف شدن مشکلات نقدینگی و بانکی این طرح ابراز امیدواری کردند و از بازدید خود از این پروژه طی هفته های آینده خبر دادند.

سید حسن خمینی در سریلانکا پروژه فراب


سپس با ذکر این روایت امام صادق(ع) که «برای ما زینت باشید و باعث سرشکستگی ما نشوید»، افزود: زینت بودن برای دین، آیین، اهل بیت(ع) و کشور، صورت های مختلفی دارد؛ اما امروز اینکه توانمندی تکنولوژیک، علمی و مدیریتی ما کاری با عظمت را که در نوع خود یکی از بزرگ ترین کارهای مهندسان ایرانی در طول تاریخ در خارج کشور است، به انجام می رساند، یک زینت و عمل به دستور ائمه اطهار (ع) است؛ لذا قصد قربت کنید و دوستان خود را به این امر تشویق کنید که از این کار به عنوان یک تزیین و تعالی برای نام کشور عزیز و آیین مقدسمان استفاده کنید.

سید حسن خمینی در سریلانکا پروژه فراب


فرزند یادگار امام خطاب به مهندسان و کارکنان پروژه «اومااویا» گفت: روزگاری سردمداران کشور ما هنگام ملی کردن صنعت نفت می گفتند «ایرانی حتی یک لولهنگ هم نمی تواند بسازد» و راه اندازی کوچک ترین صنعت را نیز باید در اختیار خارجی ها می گذاشتیم؛ اما امروز در این سوی شبه قاره هند، ایرانی ها کاری را انجام می دهند که شرکت های بزرگ دنیا انجام می دهند؛ لذا به خود ببالید و با کار بزرگ تان باعث افتخار کشور شوید.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این پروژه آغاز حضور مهندسان و نیروی انسانی توانمند ایرانی در سایر نقاط جهان شود، گفت: البته در این راه مشکلاتی مربوط به تحریم های ظالمانه هم وجود داشته است؛ اما در ادامه راه، کار را با سرعت و کیفیت خوب برای رضایت مشتری پیش ببرید تا شرکت فراب و سایر شرکت های ایرانی، در آینده کارهای بسیار بزرگ فنی و مهندسی را در سایر کشورهای جهان به دست بگیرند.

سید حسن خمینی در سریلانکا پروژه فراب


سید حسن خمینی یادآور شد: در ابتدای انقلاب شاید کسی فکر نمی کرد بتوانیم سیلو و سد بسازیم؛ اما امروز کارهایی با چنین ابعاد بزرگی انجام می شود که جای خوشحالی دارد.
وی در پایان با ابراز خرسندی فراوان از بازدید از این طرح، اظهار امیدواری کرد: سد و نیروگاه اومااویا براساس برنامه زمان بندی، به پایان برسد. این بازدید روز دوشنبه بیست و یکم تیرماه 1395 انجام شد.

طرح چند منظوره «اومااویا» توسط شرکت فراب در کشور سریلانکا در دست اجراست. این طرح شامل دو سد بتنی وزنی، 27 کیلومتر تونل، نیروگاه زیرزمینی 120 مگاواتی، سوئیچ یارد، خط انتقال برق فشار قوی به طول 23 کیلومتر و شفت های قائم متعدد با مجموع طول 845 متر است.

سید حسن خمینی در سریلانکا پروژه فراب


از جمله اهداف این طرح، انتقال سالیانه 150 میلیون متر مکعب آب از مناطق پر باران به مناطق خشک پایین دست برای مصارف شرب و کشاورزی و تولید سالیانه 290 گیگاوات ساعت برق است. با تکمیل این پروژه، همچنین از محل دریاچه های سدهای اول و دوم، آب شرب پایدار برای شهرهای واقع در بالادست سدها را نیز تامین خواهد کرد.

سید حسن خمینی در سریلانکا پروژه فراب


هم اکنون حدود 1500 نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که از این تعداد، 350 نفر از مهندسان، تکنیسین ها و کارگران ماهر، ایرانی هستند.

این پروژه که ارزش قرارداد آن 529 میلیون دلار است، تا پایان سال 2017 تکمیل و تحویل کارفرما خواهد شد و پیشرفت فیزیکی طرح تا پایان ژوئن 2016 برابر با 63 درصد است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.