| کد خبر ۳۰۵۷۷۰
کپی شد

◄ عمده ترین پروژه های عمرانی ناتمام حوزه حمل و نقل کشور/ از آزادراه تهران شمال تا فرودگاه امام خمینی

برخی پروژه های بلاتکلیف و ناتمام حوزه حمل و نقل عبارتند از آزادراه تهران شمال، فرودگاه امام خمینی، قطار سریع السیر تهران اصفهان، قطار برقی تهران مشهد، تکمیل ساخت بندر چابهار(شهید بهشتی و....)، ساخت راه آهن چابهار زاهدان و ...

عمده ترین پروژه های عمرانی ناتمام حوزه حمل و نقل کشور/ از آزادراه تهران شمال تا فرودگاه امام خمینی
تین نیوز |

با وجود انبوده پروژه های عمرانی در حال اجرا، تعدادی پروژه های بلا تکلیف و ناتمام نیز در حوزه حمل و نقل وجود دارد که سال هاست یا اصلا شروع نمی شوند و یا تمام نمی شوند.

به گزارش تین نیوز ، برخی پروژه های بلاتکلیف و ناتمام حوزه حمل و نقل عبارتند از آزادراه تهران شمال، فرودگاه امام خمینی، قطار سریع السیر تهران اصفهان،  قطار برقی تهران مشهد، اصلاح قیمت بنزین ، تشدید مبارزه با موتورسواران متخلف (حرکت در پیاده رو، ...) ، اجرای دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی،  رعایت استفاده از کلاه کاسکت برای موتورسواران، ساخت اسکله های بندر شهید رجایی، تکمیل ساخت بندر چابهار(شهید بهشتی و ....)،    ساخت راه آهن چابهار زاهدان و ...

جدا از این که بی توجهی به آغاز ساخت برخی از این پروژه ها چه خسارت هایی به کشور وارد می کند، ناتمام ماندن پروژه ها نیز به معضلی غیر قابل جبران، تبدیل شده است.

پروژه های نیمه تمام عمرانی به خصوص در بخش حمل و نقل باعث هدررفت منابع مالی قابل توجهی می شوند به طوری که امارها نشان می دهد میلیاردها تومان بودجه عمومی کشور صرف پروژه هایی شده که هنوز به نتیجه نرسیده اند. این مسئله نه تنها موجب اتلاف سرمایه گذاری های اولیه می شود، بلکه هزینه های نگهداری، توقف پروژه و تورم سالانه نیز به شدت بر بار مالی آن می افزاید.

اگرچه خسارت اقتصادی ناتمام ماندن پروژه ها بسیار مهم است اما نباید از پیامدهای اجتماعی آن غفلت کرد که مهمترین آن  کاهش اعتماد مردم به نهادهای دولتی است چرا که  وقتی وعده ها عملی نمی شوند و پروژه ها سال ها بلاتکلیف باقی می مانند، باور عمومی نسبت به کارایی نظام اجرایی و مدیریت منابع زیر سؤال می رود.

کارشناسان پیشنهاد می دهند برای حل این معضل، شفاف سازی روند تخصیص بودجه، اولویت بندی پروژه ها بر اساس نیاز و پیشرفت، و نظارت مؤثرتر بر اجرای پروژه ها ضروری است.

همچنین جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و استفاده از الگوهای مشارکتی می تواند راهکاری پایدار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام باشد.

کمند روستا
کمند روستا
همیار تین خبرنگار نویسنده
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.