| کد خبر: 227434 |

◄ درخواست اعتبار برای اجرای سیستم علائم الکتریکی در راه‌آهن+سند

در این نامه تخصیص بودجه برای اجرای سیستم علائم الکتریکی در طرح های احداث راه آهن هم برای تعدادی از محورهای در دست ساخت و هم تعدادی از محورهای در حال بهره برداری، درخواست شده است. خطوطی که بعضا خاتمه یافته اند و بدون علائم به بهره‌ بردار (راه آهن) تحویل شده اند.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل با ارسال  تصویر یک نامه به تین نیوز، در مورد آن نوشت: این نامه از سوی شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور خطاب به معاون فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه نوشته شده است.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: در این نامه تخصیص بودجه برای اجرای سیستم علائم الکتریکی در طرح های احداث راه آهن هم برای تعدادی از محورهای در دست ساخت و هم تعدادی از محورهای در حال بهره برداری، درخواست شده است. خطوطی که بعضا خاتمه یافته اند و بدون علائم به بهره‌ بردار (راه آهن) تحویل شده اند.

او تاکید کرد: راه آهن در سال های متوالی به ناقص بودن یا کیفیت پایین خطوطی که تحویل می گیرد اعتراض کرده اما با بی‌اعتنایی مسئولان وزارت راه و شرکت ساخت مواجه شده است به طوری که چیزی نمانده بود که این غلط جا بیفتد که خط آهن شامل ریل است و بالاست و تراورس و چیزی نمانده بوده که علائم الکتریکی از الزامات احداث خط آهن حذف شود. این در حالی است که راه آهن فقط متولی بهره برداری است و برای احداث خط و ایستگاه و نصب علائم بودجه نمی گیرد.

این کارشناس عنوان کرد: حالا چه شده که شرکت ساخت از مواضع قبلی عقب نشسته و تغییر نگرش داده و وجود علائم را مایه ارتقای ایمنی و موجب پیشگیری از خطای انسانی و سوانح دانسته است؟ پاسخ این سوال در روشن گری است.

او افزود: کارشناسان و دلسوزان صنعت حمل و نقل مکرراً تذکر دادند که این ره ریلیِ بدون علائم که شرکت ساخت می رود به ترکستان است و باید هر چه سریعتر اصلاح شود. کارشناسان گفتند و نوشتند و مسئله را روشن کردند تا همه ببینند. حالا این سماجت کارشناسی بار داده و محصولش این نامه است.

وی گفت: حتی اگر سازمان برنامه با آن مخالفت کند و حتی اگر بودجه کافی کسب نشود و حتی اگر این علائمی کردن، همه خطوط ناقص را شامل نشود،  باید نگارش این نامه را به فال نیک گرفت و آن را نقطه عطفی دانست در اصلاح امور به توصیه کارشناسان.

این کارشناس عنوان کرد: این تجربه همچنین هشداری است به معدود مدیرانی که هنوز در دوران پیشا ارتباطات گیر کرده اند و گمان می کنند با ممنوعیت اطلاع رسانی از سازمان متبوع شان و یا محدود کردن آن به چند کانال خود ساخته و یا تنبیه همکارانشان از بابت ارتباط با رسانه ها، کسی عملکرد آنها را نمی بیند و ناتوانی ایشان در اداره سازمان شان از دید ناظران پنهان می ماند.

نامه شرکت ساخت

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.