| کد خبر: 218330 |

معاون وزیر راه: محور سرچم - میاندوآب‌ در سال ۱۴۰۰ افتتاح می‌شود

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه، ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر از عملیات عمرانی محور سرچم- میاندوآب باقی‌مانده است،‌ گفت: این محور تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه، ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه ۳۲ کیلومتر از عملیات عمرانی محور سرچم- میاندوآب باقی‌مانده است،‌ گفت: این محور تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خیرالله خادمی روز چهارشنبه در بازدید و بررسی وضعیت محور سرچم- میاندوآب‌ اظهار داشت: این محور با ۱۴۴ کیلومتر مسافت در محدوده میاندوآب و میانه، از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی برخوردار بوده و ۳۲ کیلومتر از آن باقی مانده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای اتمام ۱۲ کیلومتر از این محور تا پایان سال جاری، بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، ۲۰ کیلومتر باقیمانده نیز تا سال ۱۴۰۰ به اتمام می‌رسد.

وی ادامه: محور سرچم- میاندوآب از محورهای مهم کریدور شرقی - غربی در شمال‌غرب کشور است که این شهرستان را به سمت میانه و شمال کشور متصل می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این محور آذربایجان‌غربی را از طریق میاندوآب به آزادراه تبریز به تهران و در نهایت ادامه به سمت استان‌های شمالی کشور متصل می‌کند، گفت: کاهش ۶۵ کیلومتری مسافت از میاندوآب‌ تا مرکز کشور و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای از نتایج مثبت احداث این جاده است و با بهره‌برداری از آن، تحولی در توسعه منطقه و رونق اقتصادی در بخش‌های روستایی و معدنی فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه، ساخت‌ و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین با اشاره به بازدید از کنار گذر شمال‌غربی میاندوآب (تداوم محور سرچم در محدوده شهر میاندوآب) نیز گفت: این کنارگذر چهار بانده که طول آن ۱۱.۵ کیلومتر است، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی بیان کرد: در روزهای آینده جهت اجرای پروژه با برآورد اعتبار یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال مناقصه واگذاری به پیمانکار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس اولویت، امید می‌رود فاز نخست این کنارگذر در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد، اظهار داشت: این کنارگذر بخشی از کریدور شمال به جنوب است که در محدوده شهرستان میاندوآب در محل تلاقی ترافیک بین شهری و برون شهری واقع شده که با بهره‌برداری کامل از آن طی ۲ سال آینده شاهد برطرف شدن ترافیک خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از این کنارگذر چهار بانده می‌تواند به عنوان بخشی از شبکه بزرگراهی و همچنین آزادراهی استفاده شده و از میزان ترافیک شهری میاندوآب نیز بکاهد.

نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: براساس اعلام مجریان طرح، امسال تردد از مسیر محور سرچم- میانه و میاندوآب صورت می‌پذیرد.

مهدی عیسی‌زاده همچنین با بیان اینکه بخشی از ۳۲ کیلومتر باقیمانده از این محور مقرر شد ظرف یک سال آینده آسفالت‌ریزی شود، ادامه داد: تا پایان  دولت دوازدهم شاهد پایان این پروژه خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به بازدید از کنار گذر شمال غرب میاندوآب اظهار داشت: براساس قول معاون وزیر و پیمانکار به مردم میاندوآب، طی سال‌جاری امکان تردد از فاز اول این کنارگذر تا روستای حسن‌کندی فراهم می‌شود و تا حدودی از ترافیک ورودی میاندوآب‌ از سمت آذربایجان‌شرقی و مرکز کشور، کاسته شود.

عیسی‌زاده با بیان اینکه فاز دوم این کنارگذر نیز تا خرداد ۱۴۰۰ مسیرگشایی خواهد شد، گفت: با موافقت معاون وزیر راه و شهرسازی، ۴۰ میلیارد ریال برای این طرح تخصیص یافت تا به اجرای پروژه سرعت بخشد.

وی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه، ترافیک ناشی از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر که باعث از بین رفتن آسفالت معابر، ایجاد آلودگی صوتی و سلب آرامش شهروندان می‌شود، کاسته شود.

طرح محور سرچم- میاندوآب به طول ۱۸۰ کیلومتر در پنج قطعه در حال ساخت قرار دارد که قطعات یک و پنج آن به اتمام رسیده و قطعه یک تحویل موقت شده و قطعه پنج نیز که در محدوده آذربایجان‌شرقی واقع شده به طور قطعی مورد استفاده قرار گرفته است.

عملیات عمرانی جاده میاندوآب - میانه با هدف دسترسی ساکنان جنوب آذربایجان غربی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و کاهش ۱۵۰ کیلومتری مسیر تا پایتخت، ۳۱ سال قبل آغاز شده اما همچنان به اتمام نرسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.