| کد خبر: 195166 |

به مناسبت هفته دولت؛

◄ خادمی: 355 کیلومتر انواع راه‌ها آماده افتتاح است

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری 355 کیلومتر انواع راه‌ها خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دولت 327 کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور و 28 کیلومتر آزادراه آماده بهره‌برداری است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری 355 کیلومتر انواع راه‌ها خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دولت 327 کیلومتر راه و بزرگراه در سراسر کشور و 28 کیلومتر آزادراه آماده بهره‌برداری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت 327 کیلومتر راه و بزرگراه با در نظر گرفتن اهمیت این راه‌ها در شریان‌های حیاتی استان‌ها در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه  وشهرسازی تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور را یکی از اولویت‌های اصلی برشمرد و اظهار داشت: تکمیل کریدورهای اصلی کشور و اتصال تمامی استان ها به شبکه حمل و نقل ایمن در تعیین چشم اندازها و اهداف بلند‌مدت در تکمیل شبکه بزرگراهی کشور و توسعه راه‌ها نقش مهمی داشته است.

وی افزود: تعریف چند کریدور مهم در حوزه بزرگراهی اقدام موثری در انسجام کارها و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه است. همچنین تقسیم ‌بندی پروژه‌های بزرگراهی در قالب چند کریدور اصلی یکی از  اقدامات اساسی در سرعت بخشیدن به توسعه شبکه بزرگراهی کشور است.

خادمی ادامه داد: تکمیل پروژه‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا از دیگر اهداف در این حوزه است و برنامه‌ریزی شده که هر بخشی از پروژه که آماده بهره‌برداری است زیرعبور قرار گیرد و بدین‌ترتیب مقاطع مختلف یک بزرگراه در طول سال آماده بهره‌برداری خواهد بود. 

وی تاکید کرد: مرحله‌ای کردن بهره‌برداری از قطعات مختلف پروژه‌ها و اولویت در اجرای باند دوم همزمان با عبور ترافیک از باند اول، بخشی از گره‌های ترافیکی مسیرهای در دست احداث را رفع می کند و سبب می شود از سرمایه‌گذاری انجام شده در زیرساخت ها برای رفع مشکلات ترافیکی و  رفاه حال هموطنان بهره‌مند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه توسعه شبکه آزادراهی کشور را یکی از مهمترین برنامه‌های سال جاری دانست و گفت: به مناسبت هفته دولت 28 کیلومتر از آزادراه ارومیه- تبریز با هدف توسعه شبکه آزادراهی غرب کشور آماده بهره‌برداری است که این آزادراه علاوه بر اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی به یکدیگر موجب تسهیل ارتباط این دو استان با سایر بخش‌های کشور می‌شود.

خادمی از بهره‌برداری شش آزادراه تا پایان سالجاری خبر داد و اظهار داشت: ‌بهره‌برداری از دو آزادراه  کنارگذرجنوبی تهران و آزادراه همت- کرج نقش بسیار مهمی در ساماندهی ترافیک استان تهران و البرز خواهد داشت و بخش مهمی از گلوگاه‌های ترافیکی کریدور شرق به غرب در محدوده استان تهران را رفع خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: منطقه یک آزادراه تهران- شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه همت- کرج، کنار گذر شرق اصفهان، بخشی از آزادراه ارومیه- تبریز و آزادراه اصفهان- شیراز پروژه‌های هستند که در سالجاری تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهند شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.