| کد خبر: 189274 |

در نشست صمیمانه با تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری مطرح شد:

تاکید وزیر راه بر رویکرد نوآورانه در تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری

وزیر راه و شهرسازی در نشستی با روسا و نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری بر پرهیز از روش‌های سنتی و اهتمام به رویکرد نوآورانه تاکید کرد و گفت: تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل عمومی مسافر برون شهری برای تامین نیازها و قطعات وسایل نقلیه خود به حوزه لجستیک ورود کنند.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در نشستی با روسا و نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری بر پرهیز از روش‌های سنتی و اهتمام به رویکرد نوآورانه تاکید کرد و گفت: تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل عمومی مسافر برون شهری برای تامین نیازها و قطعات وسایل نقلیه خود به حوزه لجستیک ورود کنند.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در نشست صمیمانه با روسا و نمایندگان شرکت‌ها و تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر برون شهری، برگزاری چنین نشستی را فرصتی مغتنم برای استفاده حداکثری از ظرفیت همفکری و تعامل در راستای ایجاد تحول عنوان کرد.

محمد اسلامی  پس از شنیدن صحبت‌های روسا و نمایندگان تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل مسافر برون شهری کشور، حمل‌ونقل را نیروی کشنده در شکوفایی اقتصادی کشور توصیف کرد و گفت: به جای سعی و تلاش برای قرار گرفتن در چارچوب‌ها، باید با خلاقیت از فرصت‌های موجود برای توسعه اقتصادی و تعامل با کشورهای همسایه استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: باتوجه به اینکه شرکت‌ها و انجمن‌های حمل‌ونقلی یکی از ثروت‌های مهم کشور محسوب می‌شوند، لذا مطلوب است تا جایی که قانون اجازه می‌دهد امور مربوطه توسط اصناف انجام شود.  

این عضو کابینه دولت دوزادهم، استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود در صندوق توسعه ملی را فرصتی مغتنم برای امر نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی مسافر برون شهری عنوان کرد. 

اسلامی خوستار ارتقای سطح پاسخگویی شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی مسافر برون شهری و همچنین ساماندهی وضعیت ثبت شرکت‌‌ها جدید و نمایندگی‌‌های آن‌ها شد.

وی با بیان اینکه «تشکل‌های صنفی حمل‌ونقل عمومی مسافر برون شهری برای تامین نیازها و قطعات وسایل نقلیه خود به حوزه لجستیک ورود کنند» گفت: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز با حمایت‌های ویژه و مذاکره با بخش‌های مربوطه، مراتب تهیه و توزیع ملزومات از جمله روغن موتور اتوبوس از سوی انجمن‌ها بین مالکان اتوبوس را فراهم کند.

وزیر راه و شهرسازی یکی از وظایف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای را ایجاد تقاضای سفر و رونق بخشی به فضای کسب و کار شرکت‌های مسافربری برون‌ شهری خواند و اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق تفاهم صورت گرفته بین ایران و عراق دیگر نیازی به اخذ روادید نیست، انتظار می‌رود شرایط حمل‌ونقل در به در برای زوار ایرانی به مقاصد زیارتی عراق هنگام اربعین امسال فراهم شود. 

اسلامی خاطرنشان کرد: پرهیز از روش‌های سنتی، اهتمام به رویکرد‌های نوین و  ورود به زنجیره سفر، راهکار دستیابی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برون شهری به رونق اقتصادی است. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه بر موضوع فرهنگ و آموزش رانندگان تاکید کرد و گفت: راننده ناوگان حمل‌ونقل عمومی از مسئولیت دوگانه‌ای نسبت به خودرو و جان مسافران برخوردار است و باید در انجام صحیح مسئولیت خود کوشا باشد.

وی در پایان نسبت به درخواست نمایندگان تشکل های صنفی حمل‌ونقل مسافر برون شهری مبنی بر فراهم کردن شرایطی برای خانه‌دار شدن رانندگان و کارکنان شرکت‌های عضو بیان داشت: انجمن‌های صنفی، فهرستی از اسامی بر اساس اولویت نیازمندی و برخورداری تهیه و ارائه کنند تا نیاز مسکن این عزیزان از طریق واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی به غیر از تهران تامین شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن رجبی 0 0

    باسلام وزیر محترم جناب اسلامی راهکارهای خوبی راتوصیه فرمودند بیشترین کارازتشکل ها در بخش مسافر گرفته شده لذاتوضیح لاستیک مینی بوس برای مالکان عضو انجمن درحد صفر است درصورتیکه ۸۷درصد این خودروها دارای کارت هوشمند ناوگان راهداری هستن وبابت صدور آن از مبلغ بیست هزار تومان الی یک میلیون تومان به حساب سازمان راهداری کل کشور واریز شده لذا خدمات به این عزیزان درحد صفر می‌باشد. درضمن اگر واقعاً درگفته جناب اسلامی زیرمجموعه برای معرفی رانندگان زحمت کش عزیز که اکثر اینها بدون مسکن هستن ومساجر اقدام کنندما انجمن ها آماده همکاری در این امر خیر هستیم سهمیه روغن موتور لوازم یدکی بانرخ مصوب نیاز اساسی در بخش حمل‌ونقل مسافر برون شهری می‌باشد انشاءالله برای رفع مشکلات جناب اسلامی دراستان ویاشهرستان نماینده هایی از سازمان راهداری از انجمن صنفی رانندگان از صنعت ومعدن کارگروه تشکیل دهند تا اقلام مورد نیاز رانندگان بانظارت توضیح گردد