| کد خبر: 177330 |

کدخدازاده خبر داد:

◄ آخرین وضعیت پروژه الموت-قزوین-تنکابن

احداث محور الموت-قزوین-تنکابن دسترسی استان‌های جنوبی و مرکزی از قزوین به شمال کشور را تسهیل می‌کند.

تین نیوز

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و نقل کشور در گفت‌و گو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص آخرین وضعیت جاده قزوین-الموت، گفت: این مسیر که حدود 62 کیلومتر تا الموت، 90 کیلومتر تا مرز استان قزوین و 150 کیلومتر تا تنکابن است با اولویت‌بندی درحال انجام است.

وی درخصوص قطعه قزوین تا تنکابن، گفت: از کیلومتر 62 به بعد که بخش زیادی از آن در استان مازندران قراردارد درگیر بحث با محبط زیست هستیم، هنوزمحیط زیست به ما اجازه کار نداده و در کمیسیونی با حضور نمایندگان دولت در حال بررسی است.

وی خبر با اعلام این بخر که اعتبار این قطعه نیز در ردیف قانون بودجه آمده اما مطالعات زیست‌محیطی آن انجام نشده است و گفت: منتظر آن هستیم که دولت ضمن ارائه راهکارهایی برای محافظت از این مسیر در احداث سازه‌ها و دستورالعمل‌هایی که باید برای ساخت این محور قائل شویم، اجازه آغاز فعال شدن کارگاه‌ها را به ما بدهند.

او این را هم گفت که کیلومتر 62 یعنی از الموت تا قزوین که اولویت اول در این پروژه است و کارگاه‌ها فعال هستند.

به گفته کدخدازاده با توجه به اعتباراتی هم که وجود دارد اولویت اول کیلومتر 62 است که هم منطقه گردشگری محسوب می شود و هم از نظر حمل و نقلی بسیار اهمیت دارد.

وی خبر داد که اگر در تامین اعتبارات مشکلی پیش نیاید مسیر الموت تا قزوین در سال98  به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز احداث این محور دسترسی استان‌های جنوبی و مرکزی از قزوین به شمال کشور را تسهیل می‌کند.

در واقع این محور استان‌های قزوین و مازندران را به یکدیگر متصل می‌کند و از این میزان حدود ۹۴ کیلومتر در استان قزوین واقع شده است و با احداث این مسیر زمینه تسهیل در تردد خودروها از  استان‌های مرکزی و جنوبی به شمال کشور فراهم می‌شود.

اعتباری که تاکنون برای تکمیل این مسیر استفاده شده است بیش از 300 میلیارد تومان بوده است. این مسیر هم‌چنین تاکنون پیشرفت فیزیکی نزدیک به 65 درصد را ثبت کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهرداد طاهری 9 2

    با سلام
    البته وقتی گفته میشه نزدیک به ۶۵ درصد
    یعنی در خوشبینانه ترین حالت چیزی نزدیک به ۳۵ درصد
    و وقتی گفته میشه سال ۹۸ به بهره برداری میرسه
    یعنی اگر مشکل خاصی پیش نیاد
    سال ۱۴۰۸ میشه ازش عبور کرد
    البته بدون گارد و حفاظ و تابلوهای هشدار دهنده
    جون هرکسی دوست دارید
    این راه ها رو بخاطر امنیت خودتون و مردم کشور زودتر درست کنید
    بخدا جای دوری نمیره

    • محمد 3 6

      من از این مسیر بار ها گذشتم تا همین الان بخش زیادی از محیط زیست یکی از بکرترین مناطق ایران نابودشده. ادامه ی ساخت و افتتاح این پروژه یعنی نابودی محیط زیست و حیاط وحش منطقه. هرچه زودتر باید جلوی ساخت اتوبان گرفته بشه.

  • احسان 7 1

    البته قرار بود سال 89 افتتاح بشه.
    ولی چون مبنای محاسبه عزیزان مسئول ما سال نوری هستش پس زیاد هم دیر نشده ان شاءاله در سال 1448هجری شمسی قطعه اولش تا پشت روستای زرجه بستان افتتاح خواهد شد. علی برکت الله

  • شهسراب 10 1

    سلام خسته نباشید، لطف کنید تا وقتی که نوه ام بزرگ شد تموم بشه انشاءالله. میدونید به من هم پدربزرگم مژده استفاده از این جاده رو داد ولی عمرش کفاف نداد، پدر مرحوم هم در حسرت استفاده از این جاده از دنیا رفت، گمانم به من هم جز انتظار چیزی نصیب نشه. به هر حال مسئولین هم خرج دارن، بچه هاشون تو خارج آبروی ما هستند، ...

  • برزو ماافی 3 1

    ده سال پیش فرماندار تنکابن از طریق تلوزیون اطلاع داد جاده الموت به تنکابن تا دو سال آینده به بهره برداری میرسد اکنون هشت سال از زمان وعده داده شده گذشته هنوز این جاده به بهره برداری نرسیده از مسئولین محترم انتظار آنرا داریم کمی هم بفکر کشور و ملت ایران باشند انشائالله خدا عمری عنایت نماید و مسئولین هم در اینخصوص همت بورزند تا آرزوی عملیاتی شدن جاده قزوین الموت تنکابن را به گور نبریم

  • قباد قربانی زوارکی 1 2

    همگان همت کنیم واز مسئولین بخواهیم تابه یاری خداوند این آرزوی دیرینه پیشینیان که همانا گشایش جاده اکبر آبادمیباشد لا اقل مابه گور نبریم دویست متر تا محقق شدن یکی از بزرگترین آرزو ها نمایندگان محترم لطفا

  • ناشناس 1 1

    مسئولین محترم در فکر باشید آخر تا کی باید صبر کنیم .

  • مهدی 3 0

    به خاطر خدا آسفالت بیرویه متوقف کنید ، کمی از آمریکایی ها و اروپایی ها یاد بگیرید ، طبیعت قربانی هوسرانی و پول در آوردن نکنید.

  • میلاد 4 0

    اکو سیستم چند هزار ساله تاریخی ایران به گند بکشید بعد بگید ایران محیط زیستش داره از یین میره

  • رضا پیکانی روستای دینه کوه الموت شرقی 0 0

    نمیدونم مسئولین ما تا یه پروژه رو شروع میکنند دوست دارنند به دروغ اتمام کار را بنام خودشون ثبت کنند اصلا به عواقب دروغهاشون فکر نمیکنند که اینکار باعث سلب اعتماد مردم بهشون میشه گرچه بنده معتقدم خوب میدونند چی میگن وچی پیش میاد ولی ای کاش این سلب اعتمادها ی مردم به مسئولین کم بشه آخه تاثیرش ظرف این چند ده های گذشته روی نسل هامون کاملا مشخصه...آی آقایون مسئولین هر پروژه ای که در این دنیا شروع میشه وبه اتمام میرسه همه میدونند این کار رو یک مجموعه انجام داده نه یک نفر ..آی مسئولین اینو آویزه گوش هاتون بکنید که قدرت یک زنجیر متکی به ضعیف ترین دونه آن زنجیره ،پس دونه رنجیر باش نه اونکه اونو پاره کنی.آی مسئولین:......

  • اکبر 0 0

    جاده رو هرچه سریعتر درست کن

  • عباس صابری 2 1

    اینکه راهسازی ضد محیط زیست هست حرف اشتباهی هست
    تنها چیزی که ضد. محیط زیست هست فرهنگ غلط ماست که باید گفت تا وقتی فرهنگ همینه بهتر هست جاده درست نشه