| کد خبر: 165513 |

کدخدازاده تشریح کرد:

◄ آخرین وضعیت ساخت راه‌های منتهی به شمال کشور

از 100 کیلومتر تکلیف شده در محور هراز فقط 36 کیلومتر دیوارسازی داریم که در نوع خود بی‌نظیر است. اینکه 36 درصد از یک محور دیوارسازی داشته باشد کار را سخت و درعین‌حال زمان‌بر می‌کند. وجود 17 کیلومتر تونل و 3 کیلومتر پل در این مسیر که نزدیک به 60 درصد این محور را نیازمند ابنیه سازی کرده است دومین شاخصه سخت کار در این محور است

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهایی حمل‌ونقل کشور آخرین وضعیت ساخت راه‌های منتهی به شمال کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز محمدرضا کدخدازاده در خصوص آخرین وضعیت تکمیل کریدورهای شمالی کشور، گفت: یکی از معروف‌ترین راه‌های منتهی به شمال جاده فیروزکوه است که خوشبختانه سال گذشته توانستیم چهار خطه آن را تا حدودی تکمیل کنیم.

وی با اشاره به افتتاح این چهار خطه با حضور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پروژه رها نشده است و اکنون مشغول تکمیل مواردی از قبیل تعویض پل در داخل شهر پل سفید و هم‌چنین پیگیر ساخت کنارگذرهایی هستیم که بتواند ترافیک دورن شهری را تقسیم کند.

به گفتهٔ کدخدازاده چهار خطه کردن این مسیر ضریب ایمنی را بالابرده است و اکنون با وضعیتی که منجر به‌تصادف رخ‌به‌رخ شود مواجه نیستیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهایی حمل‌ونقل کشو به تکمیل محور هراز اشاره کرد و گفت: پروژه چهار خطه کردن محور هراز چند سالی است که آغازشده و از آنجایی‌که از نظر ویژگی‌های عمرانی شرایط خاصی دارد و کار روی آن‌ها به‌شدت دشوار است ممکن است طولانی شود.

کدخدازاده با توضیح اینکه هم هراز و هم راه‌های منتهی به شمال چند شاخصه دارند، ادامه داد: نخست اینکه این مسیرها بیشترین ترافیک را دارند و با محدودیت‌های خاصی به لحاظ اجرایی در تکمیل آن‌ها مواجه هستیم طوری که امکان فعالیت در راه‌های منتهی به شمال در روزهای پنج‌شنبه و جمعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: از 100 کیلومتر تکلیف شده در محور هراز فقط 36 کیلومتر دیوارسازی داریم که در نوع خود بی‌نظیر است. اینکه 36 درصد از یک محور دیوارسازی داشته باشد کار را سخت و درعین‌حال زمان‌بر می‌کند. وجود 17 کیلومتر تونل و 3  کیلومتر پل در این مسیر که نزدیک به 60 درصد این محور را نیازمند ابنیه سازی کرده است دومین شاخصه سخت کار در این محور است و نشان می دهد که ما فقط در این پروژه درگیر جاده‌سازی نیستیم.

وی به محدودیت های محیط‌زیستی این مسیر اشاره کرد و ادامه داد: البته درحال حاضر نگاه محدودیتی به این موضوع نداریم و این مهم را جزو وظایف خود می‌دانیم و برای ما اهمیت دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.