| کد خبر: 133942 |

2 طرح بنزین‌سازی در مرحله تثبیت تولید

تین نیوز

معاون وزیرنفت با بیان اینکه از ابتدای امسال روزانه به‌طور میانگین 10 میلیون لیتر بنزین واردکشور شده است، درباره ادعای افزایش بی‌سابقه واردات بنزین به میزان روزانه 15 میلیون لیتر گفت: بنزین با کشتی وارد می‌شود، امکان دارد یک کشتی یک روز محموله 40 میلیون لیتری تخلیه کند و در روزهای بعد بنزینی وارد نشود، آنچه برای ما اهمیت دارد میانگین واردات بنزین است.

 

به گزارش ایرنا، عباس کاظمی با اشاره به اینکه اکنون واحدهای بنزین‌سازی پالایشگاه‌های ستاره خلیج فارس و بندرعباس در مرحله تثبیت تولیدند، افزود: تولید روزانه چهار میلیون و 500 هزار لیتر بنزین در پالایشگاه بندرعباس تقریبا تثبیت شده و افزایش تولید انجام شده است.

 

مدیر‌عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی باتاکید بر اینکه واحد بنزین‌سازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال تثبیت است، ابراز امیدواری کرد فرآیند تثبیت تا پایان خرداد ماه تکمیل شود. معاون وزیر نفت درباره میانگین تولید بنزین کشور نیز گفت: میانگین تولید بنزین کشور 62 میلیون لیتر در روز است که با 2 میلیون لیتر ام‌تی‌بی‌(MTB) که به آن اضافه می‌شود، در مجموع به 64 میلیون لیتر افزایش می‌یابد. وی افزود: با وارد مدار شدن نهایی 2 واحد جدید بنزین‌سازی، میزان تولید بنزین کشور به بیش از 70 میلیون لیتر در روز افزایش خواهد یافت. مدیر‌عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی پیش‌بینی کرد میانگین مصرف بنزین امسال کشور به 76 تا 78 میلیون لیتر در روز برسد که علت آن افزایش یک میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته و همچنین افزایش رشد اقتصادی کشور است. بر اساس این گزارش، به تازگی برخی مدعی شده بودند میزان واردات بنزین افزایش زیادی یافته و به روزانه حدود 15 میلیون لیتر در روز رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.