| کد خبر: 133816 |

ظرفیت‎سازی وکشف فرصت عامل خلق ثروت است

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: خلق ثروت حاصل یافتن یک نیاز و برآورده کردن آن برای کسب درآمد است.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفت: خلق ثروت حاصل یافتن یک نیاز و برآورده کردن آن برای کسب درآمد است.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، علی رستمی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی به عنوان یکی از اصلی‎ترین محورهای توسعه، خود زمینه‎ساز خلق ثروت در جامعه است و می‎توان در آن با توجه بیشتر به نیازهای گروه مشتریان اعم از شرکت‎های هواپیمایی و شرکت‎های خدمت‎رسان، مسافران و مراجعان فرودگاه، زمینه کسب درآمد بیشتر را فراهم کرد.

 

وی با بیان اینکه توانایی در ایجاد درآمد بستگی به توانایی در خلق و ایجاد ارزش دارد، گفت: هرچه ما بتوانیم ارزش‎های سازمانی را ارتقا دهیم می‎توانیم فرصت‎های خوبی را برای کسب درآمد بیشتر خلق کنیم.

 

رستمی با اشاره به گسترش فروش خدمات تخصصی مهندسی در صنعت هوانوردی به عنوان یکی از ارزشهای درآمدآفرین گفت: در این حوزه مواردی نظیر تأمین نیروی انسانی متخصص و زمینه‎سازی ارائه خدمات هوانوردی در فرودگاه‎ها، اهمیت بالایی دارد و مهرآباد نیز با برخورداری از نیروهای متخصص زبده و خبره در امر هوانوردی می‎تواند به مرکز صدور خدمات تخصصی تبدیل شود.

 

وی تأثیر ارزش‎های سازمانی را در چگونگی افزایش تولید و کاهش هزینه خدمات و ارتقای آنها در مسیر بهبود رضایت مسافران و دستیابی به استانداردهای روز در فرودگاه‎ها، بسیار موثر دانست و افزود: لذا شناسایی نیازهای جدید مطابق با سلیقه‎های متفاوت مسافران و مراجعان فرودگاهی و استفاده از جذابیت‎های صنعت هوانوردی و فرودگاهی فرصتی است که باید به آن نگاه تخصصی‎تری داشت.

 

وی با اعتقاد بر اینکه ثروت‎آفرینی در فرودگاه‎ها باید بر پایه مزیت رقابتی بنا شود، گفت: اگر می‎خواهیم ثروت‎آفرینی کنیم باید وارد چرخه رقابت و ارتقای خدمات به بهترین نحو ممکن شویم و با اعتماد به نیروی انسانی متخصص در این صنعت و بکارگیری زیرساخت‎ها و منابع جدید اهرم توسعه حمل و نقل هوایی را به حرکت در بیاوریم.

 

رستمی تاکید کرد که حرکت در مسیر رضایت‎مندی و احقاق حقوق شهروندی اصلی‎ترین هدف در بهبود  کسب و کار در صنعت فرودگاهی است و افزود: فرودگاه مهرآباد به عنوان اصلی‎ترین و پرترافیک‎ترین فرودگاه کشور از بستری مناسب برای ثروت‎آفرینی برخوردار است و باید از این پتانسیل در راستای ارتقای گردشگری و افزایش تجاری‎سازی برای کسب ثروت استفاده کرد. لذا اقداماتی نظیر راه‎اندازی خطوط پروازهای خارجی در سطوح ویژه (VIP) به دلیل موقعیت جفرافیایی مناسب این فرودگاه می‎تواند کارساز باشد.

 

مدیرکل فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه 89 درصد از اراضی مهرآباد در تصرف سازمان‎ها و ارگان‎ها و فقط 11 درصد آن در اختیار فرودگاه است، گفت: آزادسازی زمین‎های فرودگاه مهرآباد باعث ایجاد فرصت‎های جدید سرمایه‎گذاری می‎شود و با تحویل گرفتن این اراضی می‎توانیم در دو بخش هوانوردی و غیرهوانوردی در حوزه توسعه زیرساخت‎ها،‌ افزایش پروازها، احداث پارکینگ هواپیما و ترمینال و مجموعه‎های خدماتی فرصت‎های کسب ثروت و درآمد را ایجاد کنیم.

 

رستمی بیان کرد فرودگاه مهرآباد با داشتن بیش از 350 پرواز روزانه و جابجایی حدود 17 میلیون مسافر در سال به عنوان یک بنگاه اقتصادی نقشی اساسی در توسعه اقتصادی و کسب درآمد و ثروت‎آفرینی دارد.

 

وی گفت: اکنون فرودگاه مهرآباد تا حدودی روزهای سخت قبل و کمبودهای زیرساختی خود را پشت سر گذاشته است و با ساخت ترمینال 85 هزار متر مربعی و افزایش موقعیت پارکینگ‎های هواپیماها و مکانیزه کردن ارائه خدمات مسافری فرودگاهی، با استفاده از نیروهای متخصص و متعهد می‎تواند به آینده خود در توسعه اقتصادی و درآمدزایی امیدوار باشد.

 

رستمی در پایان ایجاد شرکت فرودگاه بین‎المللی مهرآباد را به منظور مدیریت یکپارچه و چابک‎سازی مقررات و آزاد‎سازی‎ها و در نهایت تبدیل مهرآباد به شهر فرودگاهی را امری مهم و مؤثر عنوان کرد که باید در مورد آن تصمیمات نهایی گرفته شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.