| کد خبر: 131851 |

ترافیک موضوعی اجتماعی است

تین نیوز

سرهنگ محمدکریم خسروی درباره مهم‌ترین راهکارهای پیشگیری تصادف‌های جاده‌ای گفت: مدیریت تقاضای سفر از جمله مهم‌ترین راه‌های کاهش تصادف‌های رانندگی در کشور است که می‌توان با تعریف مجدد ساختارهای اقتصادی و اجتماعی از سفرهای غیرضروری کم کرد. از سوی دیگر، توسعه خطوط ریلی، کنترل سرعت، استاندارد کردن خودروهای کشور و استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های نوین می‌تواند در کاهش تصادف‌های رانندگی در جاده‌ها موثر واقع شود.

 

به گزارش تین نیوز خسروی گفت: متاسفانه راه‌های کشور برای سرعت پایین طراحی شده‌اند و نبود علایم راهنمایی و رانندگی در برخی از نقاط باعث بروز تصادفات رانندگی می‌شود.

 

وی با تاکید بر ضرورت اقدامات فرهنگی در زمینه حل معضل ترافیک و حوادث جاده‌ای افزود: اگر این فرض را داشته باشیم که سازندگان راه و وسیله نقلیه انسان و کاربران این وسایل نیز انسان‌ها هستند، موضوع ترافیک انسانی و اجتماعی می‌شود. با این حساب کار فرهنگی مهم‌ترین کاری است که باید در این زمینه انجام داد.

 

سرهنگ خسروی بیان کرد: برای فرهنگ‌سازی در این زمینه لازم است از همان دوران کودکی، آموزش‌های لازم به کودکان داده و رفتارها نهادینه شود تا  نسلی قانونمند  در جامعه تربیت شود.

 

وی با اشاره به این‌که حل مشکلات ترافیک نیازمند هماهنگی همه دستگاه‌‍‌های اجرایی است، گفت: ترافیک موضوعی تک بعدی نیست و توسعه ناهنجار شهرها باعث شده است، ترافیک به یک معضل بدون حل در کشور تبدیل شود.

 

او ادامه داد: گرچه در در دهه‌های گذشته به علت اقدامات سخت‌افزاری، تعداد کشته‌شدگان سوانح رانندگی از  28 هزار نفر در سال، به 16 هزار نفر در سال کاهش پیدا کرده، اما همین رقم در مقایسه با سایر کشورهای توسعه‌یافته بسیار بالا است.

 

وی با تاکید بر این موضوع که برای کاهش روند حوادث رانندگی در کشور، نیاز به همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی، استفاده از همیاران پلیس در سطوح مختلف آموزشی و تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی از جمله راهکارهایی به کار گرفته شده برای کاهش تلفات رانندگی است. اجرای دقیق قوانین جدید راهنمایی و رانندگی می‌تواند کشورمان را از وضعیت نامطلوب در خصوص تصادفات جاده‌ای نجات دهد. این در حالی است که شهروندان نیز باید قوانین را درست و دقیق رعایت کنند و خودرو‌سازان نیز کیفیت خودرو‌ها را بالا ببرند و دولت باید به فکر بهبود وضعیت راه‌های کشور باشد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.