| کد خبر: 131172 |

کشاورزیان در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

حمایت دولت یازدهم از بخش‌خصوصی حمل‌ونقل ارتقا رتبه کسب‌وکار ایران در جهان را به‌همراه دارد

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آثار حمایت دولت از بخش خصوصی گفت: این حمایت علاوه بر اینکه باعث بهبود و ارتقا مجدد رتبه زیرساخت کشور در عرصه جهانی می‌شود به‌واسطه آن زمینه ارتقا رتبه ایران درزمینهٔ کسب‌وکار نیز افزایش یابد.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، داود کشاورزیان در خصوص گزارش بانک جهانی مبنی بر تائید ارتقا رتبه زیرساخت حمل‌ونقل زی اظهار داشت: البته ارتقا رتبه ایران در زمینه زیرساخت، بیشتر مدیون تلاش‌های همکاران ما در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای کشور است و تنها بخشی از آن به حوزه نگهداری، راهداری و ترانزیت کالا مربوط می‌شود.

 

وی افزود: علی‌رغم اینکه بخش راهداری طی سال‌های اخیر از اعتبارات اندکی برخوردار بود اما اعتبارات مناسبی به ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل اختصاص یافت که شاهد رشد و توسعه راه‌های جدید، بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و باند دوم هستیم.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: همچنین اقداماتی مانند تجدید آسفالت و بهسازی رویه راه‌ها، اصلاح و رفع نقاط حادثه‌خیز نیز ازجمله اقداماتی است که نقشی در ارتقا رتبه ایران داشته است.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به سهم بخش خصوصی و حمایت‌های دولتی درزمینهٔ زیرساخت راه‌ها گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم و طی صدارت عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی قرارداد‌های جدیدی با بخش خصوصی برای مشارکت در ساخت آزادراه‌ها منعقدشده که مراحل مقدماتی خود را طی کرده و بعضاً به تصویب دولت نیز رسیده‌اند.

 

کشاورزیان بابیان اینکه «در سال‌های آینده آثار حمایت دولت از بخش خصوصی نمایان می‌شود» تصریح کرد: این حمایت علاوه بر اینکه باعث بهبود و ارتقا مجدد رتبه زیرساخت کشور در عرصه جهانی می‌شود به‌واسطه آن زمینه ارتقا رتبه ایران درزمینهٔ کسب‌وکار نیز افزایش یابد.

 

بر اساس رتبه‌بندی بانک جهانی به لحاظ شاخص عملکرد لجی است یکی یا (LPI) رتبه ایران از 112 در سال 2012 (۹۲-۱۳۹۱) به 96 در سال 2016 (۹۶-۱۳۹۵) ارتقا یافته است . همچنین، اندازه زیر شاخص زیرساخت‌های حمل‌ونقل ایران از ۲.۴۲ در سال 2012 به ۲.۶۷ در سال 2016 افزایش پیداکرده است .

 

بر اساس گزارش شاخص‌های کارآمدی سازمان برنامه‌وبودجه، طول خطوط بزرگ‌راه‌های کشور در سال 1395 با 27 درصد رشد نسبت به سال 1392 به 16 هزار و 460 کیلومتر، طول خطوط راه‌های اصلی کشور با 15 درصد رشد به 24 هزار و 379 کیلومتر و طول خطوط ریلی کشور با 11 درصد رشد به 11 هزار و 340 کیلومتر رسیده است.

 

به‌علاوه طول خطوط آزادراهی کشور نیز در سال 1395 به 2 هزار و 440 کیلومتر رسیده است که نسبت به سال 1392 معادل 12 درصد رشد دارد

.

بنا به این گزارش، در سال 1395 میزان جابجایی بار ریلی کشور 39 میلیون تن و ترانزیت کالا از طریق ریل برابر ۱.۱ میلیون تن و در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای نیز 386 میلیون تن کالای داخلی (با بارنامه) و ۷.۵ میلیون تن کالای ترانزیت بوده است. همچنین تخلیه و بارگیری کالا از بندرها کشور در سال 1395 معادل 144 میلیون تن بوده و ۸.۶ میلیون تن بار ترانزیتی از پهنه جغرافیایی کشور عبور کرده است که ۷.۵ میلیون تن آن جاده‌ای و ۱.۱ میلیون تن آن ریلی است .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.