| کد خبر: 128942 |

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت؛

◄ ما اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن تهران-همدان را اعلام کردیم نه افتتاح آن را/ هرگز وعده واهی نمی‌دهیم

تین نیوز

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: ما اتمام ریل‌گذاری تهران-همدان را اعلام کردیم و هرگز وعده‌های واهی به مردم نداده‌ایم. قطعا پروژه را زمانی بهره برداری می کنیم که از نظر ایمنی در چارچوب رعایت حقوق شهروندی مانعی وجود نداشته باشد. 

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ذاکری در گفتگو با این شبکه خبری ضمن اشاره به برخی نقدهای مطرح شده درباره زمانبندی راه‌آهن تهران-همدان تاکید کرد: من فکر می‌کنم سوءبرداشت در بحث واژه بهره‌برداری است که اشتباه تفسیر شده است. ما اعلام کردیم که پس از اتمام ریل‌گذاری حداکثر 45 روز برای قطار مسافری و 15 روز برای قطار برای باری زمان نیاز داریم تا این قطارها در شرایط ایمن تردد کنند.  البته انشاالله با تلاش شبانه‌روزی همکاران من این زمان به حداقل ممکن کاهش می یابد.

 

او افزود: کسانی که چنین صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند یا ناآگاه هستند یا مغرض. اگر معنای این  خبر و این جمله را اینطور قلمداد می‌کنند که ایستگاه‌هایی نهایی شده این یک سوبرداشت است. البته ایستگاه‌ها برای شرایط پیک طراحی شده و ما الان شرایط پیک را نخواهیم داشت. 

 

معاون ساخت‌وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها درباره شرایط ایستگاه راه‌آهن همدان نیز گفت: ما در مرحله اول روزانه دو قطار خواهیم داشت و باید ببینیم که وضعیت مسافر چگونه خواهد بود. برای این هم ظرفیت قطارها و کارهای مورد نیاز برای ورود و خروج، توقف و پارکینگ‌ها انجام شده اما اینکه بگوییم ایستگاه برای اوج ظرفیت است خیر چنین چیزی نیست. اوج ظرفیت نه تنها امسال آماده نیست بلکه ممکن است 2 سال طول بکشد اما در همین حدی که اعلام کردیم در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد. 

 

او با بیان اینکه ما از روز اول دولت قرارمان این بوده که با مردم در کمال صداقت حرف بزنیم تاکید کرد: زمانی در دولت قبل اعلام شد که خط اصفهان-شیراز افتتاح شده است و این در حالی که بود که خط اصلا آماده نشده بود. ما برای اینکه چنین ذهنیت اشتباهی شکل نگیرد شفاف و روشن و قاطعانه زمانبندی‌ها را اعلام کردیم.

 

ذاکری همچنین به جای‌مناسب ایستگاه همدان که در دولت قبل طراحی شده است اشاره کرده و افزود: از نظر ما جایابی ایستگاه همدان به هیچ وجه مناسب نبوده است و حدود 14 کیلومتر خارج از شهر است. تصمیم دولت و وزارت راه ‌وشهرسازی بر این بوده که ایستگاه به داخل شهر منتقل شود. در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی جانمایی پیشنهاد این ایستگاه در داخل شهر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که به زودی کلنگ آن را در داخل شهر همدان خواهیم زد و عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم که در یک بازه زمانی 18 ماهه انجام خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.