| کد خبر: 128822 |

برقراری توازن در بازار نفت تا پایان سال ۲۰۱۷

تین نیوز

تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که تولید نفت شیل آمریکا تاثیر منفی بر روی تلاش های اوپک برای افزایش قیمت نفت می گذارد و از طرفی هم تمدید توافق کاهش می تواند توازن در بازار نفت ایجاد کند.

 

به گزارش مهر،  تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند که توازن میان عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی در صورت تمدید توافق اوپک برای کاهش تولید در شش ماه دوم سال آینده میلادی تا پایان سال جاری میلادی محقق می شود.  

 

البته این در حالی است که همچنان نگرانی از افزایش تولید نفت از سوی برخی کشورهای خارج از اوپک بویژه تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا می تواند مانعی بر سر برقراری توازن مجدد میان عرضه و تقاضای نفت در بازارهای جهانی محسوب شود.  

 

در همین حال کارشناسان مسائل اقتصادی برآورد کرده اند که قیمت نفت برنت بطور میانگین در سال ۲۰۱۷ میلادی ۵۷ دلار و ۴ سنت در هر بشکه باشد؛ البته پیش از این رقم ۵۷.۲۵ دلار در هر بشکه برای آن پیش بینی شده بود.  

 

به گفته تحلیلگران اقتصادی، افزایش تولید نفت شیل آمریکا بعنوان یک مانع بازدارنده برای کاهش تولید بیشتر از سوی کشورهای اوپکی و  غیر اوپکی عمل می کند و سایر کشورهای های تولید کننده نفت در معاهده کاهش تولید اوپک را به سمت دفاع از سهم بازار خود سوق می دهد.  

 

بر همین اساس، همچنان کشورهای بزرگ تولید کننده نفت خاورمیانه خواهان تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک برای شش ماه دوم سال با امید رسیدن قیمت نفت به بیش از ۶۰ دلار در هر بشکه هستند.  

 

این در حالی است که افزایش بهای جهانی نفت می تواند تولید کنندگان نفت شیل را وسوسه برای عرضه بیشتر نفت کند و تلاش های اوپک را تا حد زیادی از بین برد.  

 

بر پایه این گزارش، تولید نفت شیل آمریکا به طرز قابل توجهی افزایش یافته است و این موضوع تاثیر منفی بر روی قیمت نفت می گذارد.  

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.