| کد خبر: 127997 |

◄ رشد چشمگیر شاخص‌های هوانوردی در سال 95

تین‌نیوز| مقایسه‌ها نشان می‌دهد که صنعت هوانوردی در سال 95، نسبت به سال قبل در سه بخش نشست و برخاست هواپیما، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار رشد چشمگیری داشته است.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، طبق آمار منتشر شده توسط گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، مقایسه فرودگاه‎ها نشان می‎دهد که در سه فرودگاه پر ترافیک ایران یعنی مهرآباد، مشهد و امام خمینی(ره) با وجود رشد شاخص‎ها اما میان رتبه آنها جابجایی رخ نداده است. به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ در شاخص نشست و برخاست فرودگاه مهرآباد با نزدیک به ۱۳۴هزار فروند در رتبه اول قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با بیش از ۷۰ هزار فروند و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیش از ۵۴ هزار فروند رتبه‎های دوم و سوم را دارند.

 

در همین شاخص در سال ۹۴ نیز فرودگاه مهرآباد در رتبه اول قرار داشت ولی با حدود ۱۱۴ هزار فروند، فرودگاه مشهد با بیش از ۶۰ هزار فروند و فرودگاه امام خمینی(ره) با بیش از ۵۰ هزار فروند نیز در رتبه‎های بعدی قرار داشتند.

 

بنابراین در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، فرودگاه‎های مهرآباد و مشهد در نشست و برخاست هواپیما ۱۷ درصد و فرودگاه امام خمینی(ره) ۷ درصد رشد داشته‎اند.

 

در اعزام و پذیرش مسافر نیز مهرآباد در سال ۹۵ با حدود ۱۶.۷ میلیون مسافر در جایگاه نخست قرار داشت و پس از آن فرودگاه مشهد با بیش از ۱۰ میلیون مسافر و فرودگاه امام خمینی(ره) با نزدیک به ۸ میلیون مسافر در جایگاه بعدی قرار دارند.

 

این رتبه‎ها در سال ۹۴ نیز به همین شکل بود با این تفاوت که مهرآباد نزدیک به ۱۴ میلیون مسافر، فرودگاه مشهد بیش از ۸.۶ میلیون مسافر و فرودگاه امام خمینی(ره) بیش از ۷.۲ میلیون مسافر داشته‎اند.

 

به این ترتیب در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، در اعزام و پذیرش مسافر، فرودگاه مهرآباد ۲۰ درصد، فرودگاه مشهد باز هم ۱۷ درصد و فرودگاه امام خمینی(ره) ۱ درصد رشد داشته‎اند.

 

اما در شاخص ارسال و پذیرش بار و پست این فرودگاه امام خمینی(ره) است که گوی سبقت را ربوده است و با انتقال بیش از ۱۴۹ میلیون کیلوگرم بار و مرسوله پستی در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن مهرآباد با انتقال نزدیک به ۱۱۴ میلیون کیلوگرم و فرودگاه مشهد با بیش از ۸۸ میلیون کیلوگرم در رده‎های دوم و سوم قرار دارند.

 

در همین شاخص در سال ۹۴ نیز فرودگاه امام خمینی(ره) بیش از ۱۳۶ میلیون و ۴۶۸ کیلوگرم، فرودگاه مهرآباد با نزدیک به ۹۷ میلیون کیلوگرم و فرودگاه مشهد با بیش از ۸۰ میلیون کیلوگرم در رتبه‎های بعدی حمل بار و مرسوله پستی قرار داشته‎اند.

 

این آمار نشان‎دهنده رشد ۱۷ درصدی فرودگاه مهرآباد در ارسال و پذیرش بار و پست، در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ است که در این شاخص فرودگاه مشهد رشدی ۱۰ درصدی و فرودگاه امام خمینی(ره) رشدی ۹درصدی را تجربه کرده‎اند.

 

این اعداد و ارقام گویای روندی رو به رشد در صنعت فرودگاهی است و نوید از چشم‎اندازی امیدوارانه برای این صنعت در سال ۹۶ دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.