| کد خبر: 127582 |

تکمیل و گسترش طرح‌های ریلی کشور اولویت‌ دولت تدبیر و امید

تین‌نیوز| معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: در جلسه مشترکی با حضور استاندار و مجمع نمایندگان استان اردبیل در خصوص بررسی نحوه استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی به منظور تسریع در عملیات اجرایی باقیمانده قطعات راه‌آهن میانه اردبیل بحث و تبادل نظر شد.


به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌ونقل، خیرالله خادمی ضمن اعلام این خبر گفت: تکمیل و گسترش طرح‌های ریلی کشور یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است و راه‌آهن میانه-اردبیل نیز از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است و اولویت اجرایی دارد لذا برنامه‌ریزی در خصوص نحوه تامین مالی این طرح از اولویت‌های شرکت ساخت محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بررسی نحوه تامین مالی و تسریع عملیات اجرایی این طرح را موضوع اصلی این نشست عنوان کرد و افزود:‌ بررسی نحوه استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی و یا استفاده از اعتبارات تخصیصی از محل یک درصد فروش فرآورده‌های نفتی در لایحه بودجه سال 1396  و استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی مهمترین راهکارهای پیشنهادی در این جلسه بود.

خادمی خاطرنشان کرد: برای تکمیل راه‌آهن میانه-اردبیل به فاینانس داخلی و خارجی نیاز است و باید از تمام ظرفیت‌ها برای تامین اعتبار و پیشبرد طرح استفاده شود و پیشنهاد فاینانس داخلی از سوی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل وتامین مالی در دست بررسی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پایان اعلام داشت: مقرر شد در روزهای آتی بازدیدی با حضور وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این خط‌آهن برگزار شود و با بررسی موضوعات مطرح شده تصمیم نهایی اتخاذ شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.