| کد خبر: 120089 |

معاون وزیر راه خبر داد:

بیش از ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه، ‌ در دست ساخت است

هفته‌نامه حمل ونقل|


معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه مجمع عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور با موضوع رسیدگی به صورت‌های مالی طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گفت: درحال‌حاضر بیش از ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه در دست ساخت و بیش از ۸ هزار کیلومتر نیز در دست مطالعه قرار دارد.


  به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، جلسه مجمع عمومی شرکت با عنوان رسیدگی به صورت‌های مالی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با حضور غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی، محمد رحمتی رئیس هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

خیراله خادمی در این جلسه ضمن بیان اهداف و علکردهای شرکت ساخت وتوسعه به ارائه ی گزارشی از عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۴ پرداخت.
وی به بررسی اعتبار‌های جذب شده از طریق پیوست‌های قانون بودجه سال ۹۴، اوراق مشارکت، سهام، قیر تهاتری، اسناد خزانه اسلامی و... پرداخت و گفت: از مجموع اعتبارات مصوب سال ۹۴، ۴ هزار و  ۲۳۵ میلیارد تومان جذب شده است که معادل ۶۵ درصد از اعتبارات مصوب است.


خادمی عنوان کرد: درحال‌حاضر بیش از ۱۰ هزار کیلومتر انواع راه در دست ساخت و بیش از ۸ هزار کیلومتر نیز در دست مطالعه است.
معاون وزیر راه  و شهرسازی در بررسی طرح‌های راه‌آهن به ۲۹ طرح اشاره و افزود: بر‌اساس موافقتنامه ۹ هزار و ۱۳۴ کیلومتر  راه‌آهن در این طرح‌ها دیده شده است که بیش از ۴ هزار کیلومتر آن در دست مطالعه، بیش از ۳ هزار کیلومتر در دست ساخت است و زیرسازی ۳۶۵ کیلومتر آن تکمیل شده و ۱۷۵ کیلومتر نیز ریل‌گذاری شده است.

خادمی همچنین از ۳هزار و ۵۲۶ کیلومتر طرح آزادراهی خبر داد و عنوان کرد:  از این میزان هزار و ۶۶۷کیلومتر در دست مطالعه، ۷۴۵ کیلومتر در دست ساخت و ۲۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی از هشت طرح ریلی که مجوز فاینانس آنها صادر شده است یاد کرد و گفت: راه‌آهن قزوین- رشت- انزلی به طول ۳۸۸ کیلومتر، راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر، میانه- تبریز به طول ۲۰۰ کیلومتر، تهران- همدان- سنندج به طول ۴۳۰ کیلومتر، شیراز- بوشهر به طول ۲۵۰ کیلومتر، گرگان- بجنورد- مشهد به طول ۵۷۰ کیلومتر، میانه- اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر و راه‌آهن غرب کشور  به طول ۶۵۲ کیلومتر طرح‌هایی است که دارای اعتبار مصوب شورای اقتصاد، تضمین ماده ۶۲ قانون محاسبات عمومی، اعتبار مصوب ترک تشریفات و اعتبار مصوب طرح در سال ۹۴ است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور درباره سیستم مدیریت پروژه‌ها بیان داشت:  نرم‌افزار جامع مدیریت پروژه‌ها با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه راه‌اندازی شده  است و گزارش قرارداد‌ها به صورت الکترونیکی از طریق سامانه سامع ارسال می‌شود که از طریق کارشناسان مستقر در ادارات کل اجرائی امکان بررسی و اصلاح آن وجود دارد.

خادمی افزود: ارتباط سامانه سامع با سامانه سبا در وزارت راه و شهرسازی فراهم شده و امکان یکپارچه‌سازی اطلاعات مشترک مندرج  در هر دو سامانه امکان‌پذیر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از آزادراه همت- کرج با بیان اینکه «برای آزادسازی قسمت‌های باقیمانده مسیر و هزینه‌های عملیات اجرائی تخصیص۱۰۰ درصد پروژه مورد نیاز است» گفت: با تکمیل این آزادراه گره ترافیک پایتخت در سفر به شمال و شمال غرب کشور گشایش می‌یابد.

نیاز به تخصیص ۱۰۰ درصدی برای تکمیل آزادراه همت-کرج  
خیراله خادمی طی بازدید از آزادراه همت- کرج بازدید کرد و درباره آخرین وضعیت این پروژه اظهار داشت: هم اکنون قطعه دوم این پروژه از محدوده گرمدره تا شهرک جهان‌نما با پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی در مرحله تکمیل اجرای آسفالت و باقیمانده ابنیه فنی است و عملیات اجرائی در قطعه سوم این آزادراه  نیز در مرحله عملیات خاکی با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۲ درصد در حال اجرا است.


وی افزود: قطعه اول آزادراه حدفاصل انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول ۵ کیلومتر تکمیل و با اتصال به آزادراه تهران- کرج در حال بهره‌برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی به پروژه خبر داد و گفت:  این مبلغ از کل اعتبار مصوب ۷۰۰ میلیارد ریالی قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور تاکنون تخصیص یافته است و از ردیف بودجه سال ۱۳۹۵ نیز تاکنون به پروژه مبلغی تخصیص داده نشده است و به منظور آزادسازی قسمت‌های باقیمانده مسیر و هزینه‌های عملیات اجرائی تخصیص۱۰۰ درصد پروژه مورد نیاز است.


خادمی تکمیل آزادراه همت- کرج را موجب گشایش گره ترافیکی سفر از تهران به سمت شمال و شمال غرب کشور دانست و عنوان کرد: این آزادراه موجب تکمیل کریدور بین‌المللی شرق به غرب، کاهش بار ترافیکی درون شهر کرج با اتصال محور به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت می‌شود و تسهیل دسترسی شمال کرج به استان‌های شمالی و تهران از محور جدید را فراهم می‌کند.

لینک خبر
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.