| کد خبر: 256934 |

حمایت از سرمایه گذاران شبکه ریلی در برنامه هفتم مورد توجه قرار بگیرد

یکی از موضوعاتی که حتما باید با هدف افزایش سهم بار و ترانزیت کالا از مسیر ریلی در برنامه هفتم توسعه مورد قرار بگیرد، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل بار در شبکه ریلی کشور است.

تین نیوز

یکی از موضوعاتی که حتما باید با هدف افزایش سهم بار و ترانزیت کالا از مسیر ریلی در برنامه هفتم توسعه مورد قرار بگیرد، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل بار در شبکه ریلی کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی، در رابطه با دلایل عقب ماندگی حوزه حمل و نقل ریلی کشور گفت: در حال حاضر شبکه ریلی کشورمان کامل نبوده و در برخی از مسیرها بن بست وجود دارد. از طرفی کانون های تولید و حمل بار باید به این شبکه ریلی متصل باشند که هم اکنون اینگونه نیست.

سرعت حمل بار از مسیر ریلی کمتر از ۱۰ کیلومتر

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای با اشاره به سرعت پایین قطارهای حمل بار عنوان کرد: هم اکنون سرعت حمل بار از مسیر ریلی بسیار پایین بوده و به صورت میانگین کمتر ۱۰ کیلومتر بر ساعت است. ضمن اینکه هزینه جا به جایی در خطوط ریلی بسیار بالاتر از جاده است؛ این موارد در کنار هم موجب کاهش سهم حمل بار از مسیر خطوط ریلی می شود.

افزایش سهم حمل بار از مسیر ریلی نیازمند تکمیل شبکه ریلی کشور است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برای افزایش سهم حمل بار از مسیر خطوط ریلی ابتدا باید شبکه ریلی کشور را تکمیل کنیم. از طرفی بخشی زیادی از واگن ها فرسوده بوده و همین موضوع موجب کاهش سرعت حمل بار شده است که باید برای نوسازی آنها اقدامات جدی صورت بگیرد در این راستا می توان از ظرفیت بخش خصوصی کمک گرفت.

رضایی کوچی تاکید کرد: هم اکنون در شرکت راه آهن تعارض منافع وجود داشته و مجموعه راه آهن هم سیاست گذار و ناظر بر عملکرد شرکت های حمل و نقلی است و هم خودش شرکت های حمل و نقلی دارد و این خود عامل بر افزایش مشکلات موجود در حوزه ریلی کشور است. بخشی از این وظایف حمل و نقلی شرکت راه آهن باید به بخش خصوصی واگذار شده و زمینه و انگیزه ورود سرمایه گذاران به این حوزه ایجاد شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هم اکنون حوزه حمل و نقل ریلی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی توجیه اقتصادی نداشته و زمینه ورود انها فراهم نشده است تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که حتما باید با هدف افزایش سهم بار و ترانزیت کالا از مسیر ریلی در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرد، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای حمل بار در شبکه ریلی کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.