| کد خبر: 202807 |

واعظی: راه آهن اردبیل بزودی ریل‌گذاری می‌شود

رییس دفتر رییس جمهوری گفت:راه آهن اردبیل – میانه در اولویت اجرایی دولت قرار گرفته و بزودی ریل‌گذاری آن از سمت اردبیل آغاز می‌شود.

تین نیوز

رییس دفتر رییس جمهوری گفت:راه آهن اردبیل – میانه در اولویت اجرایی دولت قرار گرفته و بزودی ریل‌گذاری آن از سمت اردبیل آغاز می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، محمود واعظی افزود: عملیات اجرایی راه آهن اردبیل در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته و در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخودار است.

وی اضافه کرد: 80 کیلومتر این پروژه از سمت میانه  زیرسازی شده و برای اجرا به مناقصه رفته است.

واعظی بیان کرد: این پروژه یکی از مطالبات مردم استان اردبیل  وده و  دولت با تخصیص اعتبارات لازم و تامین فاینانس داخلی به این خواسته جامه عمل پوشاند و باید در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: دولت دربودجه 99 هم اعتبار قابل توجهی به این پروژه اختصاص داده و پیش بینی شده تا پایان سال  99 به بهره‌برداری برسد.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه راه‌آهن  استان اردبیل را متحول می کند، افزود: این طرح سبب توسعه اقتصادی در استان شده و علاوه برآن می‌تواند مراودات اقتصادی با کشور های همسایه را گسترش دهد.

واعظی سرمایه‌گذاری در استان با هدف تولید و اشتغال را یادآور شد و گفت: تابستان امسال مدیران عامل بانک‌های عامل در استان حضور یافته و مقرر است سرمایه‌گذاری کلانی در استان در جهت تولید و اشتغال انجام شود.

او با بیان اینکه دولت تولید و اشتغال را در استان‌ها مورد توجه قرارداده، اضافه کرد: راه اصلی تولید و اشتغال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و  باید بانک‌های عامل از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حمایت کنند.

واعظی از افتتاح طرح‌های بزرگ در استان اردبیل با حضور رییس‌جمهوری خبر داد و گفت: فردا طرح‌های بزرگی از جمله سد احمد بیگلو، ترومای بیمارستان امام خمینی اردبیل،کامیون سازی مشگین شهر و پل معلق هیر افتتاح می‌شود.

به گفته وی، 93 طرح عمرانی متشکل از راه‌های اصلی و چهار خطه کردن و 50 طرح اقتصادی با حضور وزیران در مناطق مختلف استان اردبیل افتتاح می‌شود.

واعظی گفت:در این سفر سه برابر مصوبات دور قبل اعتبارات برای استان اختصاص داده می‌شود.

رییس جمهوری  و تعدادی از اعضای هیات دولت روز چهارشنبه  سفری یک روزه  به استان اردبیل خواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.