| کد خبر: 187841 |

◄ رونمایی از سریع‌ترین قطار جهان در ژاپن

ژاپن انجام آزمایش بر روی سریع‌ترین قطار جهان را که می‌تواند با سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، آغاز کرد.

تین نیوز

ژاپن انجام آزمایش بر روی سریع‌ترین قطار جهان را که می‌تواند با سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، آغاز کرد.

به گزارش تین‌نیوز ­به نقل از سی ان ان، ژاپن روز گذشته (جمعه) از نسل جدید قطار‌های شینکانسن خود با نام «آلفا ایکس» رونمایی کرد. این کشور از روز گذشته انجام آزمایش بر روی سریع‌ترین قطار جهان را که می‌تواند با سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، آغاز کرده است. این قطار نسل جدید به دستکم ۳ سال آزمایش نیاز دارد.

زمانی که این قطار حدودا در سال ۲۰۳۰ مورد استفاده قرار بگیرد به سریع‌ترین قطار‌های جهان تبدیل خواهد شد. این قطار حتی از قطار «فاکسینگ» چین هم سریعتر حرکت خواهد کرد.

رونمایی از سریعترین قطار جهان در ژاپن+ تصاویر

رونمایی از سریعترین قطار جهان در ژاپن+ تصاویر

این قطار سریع السیر قرار است بین شهر‌های سندای و آئوموری در ژاپن که حدود ۲۸۰ کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند، مورد آزمایش قرار بگیرد. آزمایش‌ها هم دو بار در هفته و نیمه شب‌ها که خطوط راه آهن خلوت‌تر است، انجام خواهد شد.

قطار نسل جدید «آلفا ایکس» ۱۰ واگن دارد و جلوی قطار به شکلی نوک تیز طراحی شده است که تا حد امکان در هنگام عبور از تونل‌ها انتقال فشار و صدا را کاهش دهد. این قطار همچنین دارای امکاناتی برای کاهش لرزش ناشی از زلزله است. قطار آلفا ایکس حتی از قطار‌های پرسرعتی که هم اکنون در ژاپن و فرانسه مورد استفاده قرار می‌گیرند هم سریع‌تر حرکت می‌کند.

شینکانسن نام قطارها و شبکه قطارهای سریع ژاپن است که از سال ۱۹۶۴ راه‌اندازی شده‌است. شینکانسن از نظر امنیت، رکورددار قطارهای سریع جهان به‌شمار می‌رود که در طول ۴۴ سال فعالیت و حمل ۷ میلیارد مسافر تاکنون هیچ تلفاتی بر جای نگذاشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگر ما هم قطار های پرسرعتی داشتیم که از شهر های اطراف تهران در عرض 20 دقیقه به محل کار ( در تهران) میرسیدیم ، اینقدر قیمت مسکن بالا نمیرفت!