| کد خبر: 163283 |

◄ رجا در آستانه سال نو، ناوگان خود را نو کرد

شرکت رجا در یک سال گذشته با کمک تولیدکنندگان داخلی توانسته است 107 واگن نو و بازسازی را وارد مجموعه کند.

تین نیوز

در مراسم افتتاحیه ورود واگن‌های مسافری نو و بازسازی شده شرکت راه‌آهن و شرکت رجا که با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، مدیرعامل شرکت راه آهن، مدیرعامل شرکت رجا و مدیرعامل هلدینگ گردشگری تأمین اجتماعی (هگتا) برگزار شد، 38 دستگاه واگن مسافری جدید به ناوگان ریلی شرکت رجا پیوست.

به گزارش تین‌نیوز، به‌طور کلی ۶۱ واگن قطار مسافری شامل ۱۹ واگن چهار تخته نو، ۱۲ واگن چهار تخته درجه یک بازسازی شده، هفت واگن خدماتی بازسازی شده، ۲ رام چهار سالن قطار ریل‌باس راه‌‌آهن، چهار واگن درجه یک ۶ تخته و هفت واگن اتوبوسی آلمانی، در آستانه نوروز به بخش ریلی مسافری اضافه شد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در این مراسم گفت: ما با داشتن یک هزار و 50 نیروی ستادی، سه هزار نفر نیروی فعال و با کمک تولیدکنندگان داخلی و ایجاد فضای رقابتی توانسته‌ایم هزینه‌ها را تا 26 درصد کاهش دهیم و در این زمینه قدردان تلاش‌های هگتا و بانک رفاه هستیم. چراکه بانک رفاه تا الان ۵۰ میلیارد تومان در اختیار ما قرار داده است.

به گفته رجبی، شرکت رجا با کمک تولیدکنندگان داخلی در یک سال گذشته 107 واگن نو و بازسازی شده را وارد مجموعه کرده‌ است.

وی با اشاره به قدیمی بودن ناوگان و افزایش هزینه‌ها، افزود: بیش از 60 درصد ناوگان با احتساب هزینه‌های جانبی نگهداری ناوگان ارزبری دارد و این دغدغه بخش ریلی است.

رجبی بالا بودن هزینه‌ها، وجود مشکلات مالی و همچنین قیمت سوخت را سبب غیررقابتی شدن بازار تامین ناوگان ریلی دانست و ادامه داد: اگر قسمتی از بازپرداخت سود وام را در این بخش، دولت تقبل کند، در بخش مسافری شرایط بهتری خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت رجا با اشاره به اضافه شدن شهرهای جدید به خط ریلی گفت: کرمانشاه و گیلان از جمله شهرهای جدید است که با تدابیر و تخصیص اعتبارات لازم باید به فکر تأمین ناوگان جهت خدمات‌دهی مطلوب به هموطنان این مسیرها بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.