| کد خبر: 269216 |

◄ آخرین خبر درباره بیمه سبز رانندگان کامیون ترانزیت

رانندگان کامیون ترانزیت ایران مدتی است به مشکل بیمه سبز دسته و پنجه نرم می کنند و بر اساس گفته های فاطمه قنبرپور نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق ایران نه تنها این مشکل حل نشده بلکه ریسک بزرگتری هم آنها را تهدید می کند.

تین نیوز

صدور بیمه سبز رانندگان ناوگان جاده ای ایران از 2024 به صورت تعلیق درآمده که این تعلیق عضویت ایران در سیستم بیمه سبز و نیز عدم صدور ویزا برای راننده‌ های ایرانی نگرانی حذف ایران از حمل و نقل بین‌ المللی جاده‌ ای را دو چندان کرده است و ادعای بیمه مرکزی مبنی بر حل موضوع از سوی کمیسیون اتاق ایران رد شده است.

تعلیق عضویت ایران در شورای بیمه سبز کمیسیون اقتصادی سازمان ملل (COBB) و به درخواست کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران در دستور کار شورای گفتگوی اتاق قرار گرفته بود رانندگان با اعلام بیمه مرکزی مبنی بر حل تعلیق بیمه رانندگان از دستور کار شد؛ موضوعی که نائب رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران با رد ادعای بیمه مرکزی این موضوع را فرافکنی بیمه مرکزی برشمرد و خواستار رسیدگی به درخواست فوری کمیسیون جهت رسیدگی به این موضوع شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، فاطمه قنبرپور، نائب رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران در این باره  گفت: کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران در اعتراض به تعلیق و اهمال کاری بیمه مرکزی در تمدید عضویت ایران به طرح این موضوع در شورای گفت و گو پرداخت اما به رغم پیگیری های کمیسیون باخبر شدیم  این موضوع از دستور کار شورای گفتگو خارج شده است؛ متاسفانه بیمه مرکزی مدعی حل این تعلیق شده  و اذعان داشته که اقدامات لازم صورت گرفته و رانندگان می توانند از کشور بلغارستان بیمه سبز دریافت کنند. این در شرایطی است که همچنان رانندگان برای دریافت بیمه باید به جای  300 یورو 1100 یورو پرداخت کنند؟ چه کسی پاسخگوی این زیان و خسارت خواهد بود؟

وی ادامه داد: کمیسیون حمل ونقل در نشست شورای گفتگوی اتاق ایران با وزیر امور اقتصادی و دارایی این موضوع را که اقدامات و ادعاهای بیمه مرکزی عملا بی نتیجه بوده و فرافکنی است منعکس کرده است. واضح است که بیمه مرکزی در گام نخست باید بگویید مسبب این اتفاق کیست و چه نهادی مسئول پرداخت خسارات و مابه تفاوت هزینه بیمه نامه ها به رانندگان ترانزیت خواهد بود؟  در گام دوم اقدام به معرفی شرکت های مختلف بیمه ای کند و بگویید دلیل معرفی این شرکت های مختلف بیمه ای چیست؟  

قنبرپور با تاکید بر فرافکنی و اهمال کاری بیمه مرکزی به خبرنگار تین نیوز افزود: متاسفانه بیمه مرکزی تاکنون چند شرکت خصوصی را معرفی کرده که هیچ کدام نتوانسته اند اسناد و مدارک مورد تایید را به شورای بیمه سبز کمیسیون اقتصادی سازمان ملل ارائه دهند و کماکان تعلیق بر سر جای خود باقی است. باید بدانیم پشت پرده این قضیه چیست؟ باید حد و حدود اختیارات شرکت های بیمه ای را بدانیم؟ باید بدانیم این شرکت خصوصی تا چه سقفی خسارات رانندگان ترانزیت را تحت پوشش قرار می دهد و سقف خسارات تحت پوشش رانندگان خارجی در این بیمه دقیقا مشخص شود.

خبر مهم امروز را بخوانید:

تبعیض بین رانندگان کامیون خارجی و سایر کامیونداران در مرز بیله سوار

نائب رئیس کمیسیون حمل ونقل اتاق ایران در پایان خاطرنشان کرد: علیرغم مکاتبات متعدد و پیگیری های مستمر کمیسیون متاسفانه هنوز نتیجه ای حاصل نشده و این نگرانی وجود دارد که نه تنها تعلیق رفع نشود بلکه ممکن است این اهمال کاری منجر به حذف و خروج کامل ایران از شورای بیمه سبز کمیسیون اقتصادی سازمان ملل شود. باید در نظر داشت بنابر قانون شورای بیمه سبز تعلیق 6 ماهه در صورت عدم تکرار تخلف رفع خواهد شد اما بروز هر گونه تخلف و اشتباهی منجر به اعمال این تعلیق علیه ایران شده و حتی حذف کشور از این شورا را موجب خواهد شد؛ موضوع نگران کننده ای که در شرایط کنونی محتمل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 1 0

    متاسفانه مسئولین در هر رده و مقامی در برابر مشکلات بیشماری که اکثرا هم به علت ترک فعل یا تصمیمات اشتباه این حضرات بر سر صنف حمل و نقل آوار شده است روش جدید فرافکنی یا اعلام اخبار و آمار خلاف واقع را در پیش گرفته اند که همین مشکل بیمه سبز نمونه ای از این موارد بیشمار است نمونه دیگر ادعای حل مشکل صفهای طولانی کامیونها در مرز آستارا هست که جناب وزیر ادعا کرده با افتتاح پل جدید کاملا حل شده است درحالیکه بهیچوجه درست نیست چراکه از این پل جدید فقط تعداد اندکی کامیون خالی وارد کشور میشود و خروجی از ایران ندارد یعنی فعلا در برابر خیل عظیم کامیونهای حامل کالای خروجی یا ورودی به کشور هیچگونه کارکرد مفیدی ندارد و صفهای مرز آستارا همچنان پابرجا میباشند و بقیه مرزهای کشور هم شرایطی بدتر از دیگری دارند !!!!!!