| کد خبر: 267807 |

توقف صدور ویزای اروپا برای رانندگان ایرانی

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران گفت: به دلیل طولانی شدن صف انتظار و عدم صدور ویزا برای کشورهای اروپایی، کامیو ن های ترانزیتی زمین گیر شده اند و کامیون های ترک جای کامیون های ایرانی در مسیرهای اروپایی را گرفته اند و بار ترانزیتی در مسیر اروپا با کامیون های ترکیه جابه جا می شوند.

تین نیوز

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران گفت: به دلیل طولانی شدن صف انتظار و عدم صدور ویزا برای کشورهای اروپایی، کامیو ن های ترانزیتی زمین گیر شده اند و کامیون های ترک جای کامیون های ایرانی در مسیرهای اروپایی را گرفته اند و بار ترانزیتی در مسیر اروپا با کامیون های ترکیه جابه جا می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی محمودی سرای درباره نتیجه رایزنی ها برای حل مشکل عدم صدور ویزا برای رانندگان ناوگان باری ایران به کشورهای اروپایی اظهار داشت: ۶ ماه گذشته آخرین جلسه مذاکرات برای حل این مشکل درباره کشور آلمان برگزار شد و سفارت آلمان اعلام کرد که بعد از بررسی ها، ارایه ویزا به متقاضیان اطلاع داده می شود. اما در حال حاضر کامیون های ایرانی امکان ورود به کشور آلمان را ندارند و ویزایی برای رانندگان ایرانی صادر نمی شود. 

ایتالیا هم دیگر ویزا نمی دهد

وی ادامه داد: هرچند که گفته می شود تنها کشور ایتالیا به رانندگان ایرانی ویزا می دهد اما رانندگان برای ورود به کشور ایتالیا هم با دشواری هایی مواجه هستند، پیش از این با هماهنگی های انجام شده در هفته برای ٢٠ راننده ویزا صادر می کردند. اما در حال حاضر شرکت های حمل و نقل نسبت به ثبت نام رانندگان اقدام می کنند و درصورت موافقت برای صدور ویزا از سفارت ایتالیا با رانندگان تماس گرفته می شود. اما مدتی است که سفارت ایتالیا هم با رانندگان تماس نمی گیرد. 

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران با بیان اینکه مدت زمان بررسی ها برای صدور ویزا به رانندگان ایرانی در سفارت ایتالیا هم طولانی شده و مکانزیم بررسی تقاضاها تغییر کرده است، گفت: این سخت گیری ها اخیرا اعمال شده و احتمالا مقررات سفارت ایتالیا برای ویزا به رانندگان ایرانی شبیه مقررات سفارت آلمان شود.

محمودی سرای افزود: از طریق اتاق ایران- ایتالیا در تلاش هستیم که سختگیری های سفارت آلمان در سفارت ایتالیا اعمال نشود. البته ایتالیا تا کنون اعلام نکرده است که صدور ویزا را متوقف می کند اما هر چند گذرنامه ها جمع آوری می کنند و پاسخی هم نمی دهند.

کامیون های ترک جای ایرانی ها را گرفتند

وی با بیان اینکه آلمان دیگر هیچ ویزایی برای رانندگان ایرانی صادر نمی کند و برای ویزای ایتالیا حداقل زمان انتظار سه ماه است، تاکید کرد: به دلیل طولانی شدن صف انتظار و عدم صدور ویزا برای کشورهای اروپایی، کامیو ن های ترانزیتی زمین گیر شده اند و کامیون های ترک جای کامیون های ایرانی در مسیرهای اروپایی را گرفته اند و بار ترانزیتی در مسیر اروپا با کامیون های ترکیه جابه جا می شوند. 

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران گفت: کامیون هایی که قبل از این سختگیری ها در مسیر اروپا تردد داشتند امروز به ندرت در مسیر روسیه فعالیت می کنند آن هم فقط کامیون های یخچال دار اما مسیر جایگزین برای کامیون های ترانزیتی مسیر اروپا محسوب نمی شود و رانندگان کامیون های ترانزیتی مسیر اروپا به مرور خانه نشین می شوند، آنهایی که از قبل ویزا داشتند هنوز در حال تردد هستند اما ویزای آنها هم منقضی خواهد شد و به مشکل برمی خورند. 

برای پوشش بیمه ای دشواری داریم

محمودی سرای اظهار داشت: تنها مشکل رانندگان ایرانی موضوع ویزا نیست و مشکل دیگر بحث بیمه سبز است. از حدود ٣ ماه گذشته، تحریم ها درباره بیمه سبز برای کامیون های ایرانی به اجرا رسیده، هر چند بیمه از مدت ها قبل تحریم شده بود اما از سه ماه پیش اعمال این تحریم ها به اجرا رسیده است و برای پوشش بیمه ای هم دشواری هایی مواجه هستیم.

رییس هیات مدیره فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران تاکید کرد: در حال حاضر کامیون های ایرانی از طریق واسطه گران و دلالان در مرز بلغارستان با سه برابر قیمت بیمه می شوند. برای مثال در شرایطی که قیمت بیمه هزار دلار است این دلالان با ٣ هزار دلار بیمه می کنند و مجبوریم برای بیمه ٣ هزار دلار بپردازیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.