| کد خبر: 268791 |

◄ مشکل بیمه سبز رانندگان حل نشد/ بیمه مرکزی همکاری نکرد

به گفته رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران علی رغم تمامی پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته تاکنون به دلیل عدم همکاری بیمه مرکزی نتیجه ای حاصل نشده است بنابراین کمیسیون پیشنهاد دارد که مراتب هر چه سریع تر به اطلاع وزیر محترم اقتصاد و دارایی رسانده شود.

تین نیوز

نشست کمیسیون حمل‌ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران با موضوع بیمه سبز و ویزای رانندگان ترانزیت برگزار شد. در ابتدای این نشست اخبار و مسائل روز حوزه حمل و نقل بررسی شد.

به گزارش تین نیوز، در این نشست تخصصی مشکلات اخذ روادید رانندگان شرکت های حمل ونقل بین المللی و عدم امکان دیدار با سفرای کشورهای منطقه شنگن با حضور نماینده وزارت امور خارجه  عنوان و گزارشی از جلسات و پیگیری های صورت گرفته توسط اتاق ایران و کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران در رابطه با موضوع بیمه سبز و تعلیق ایران توسط هیئت رئیسه کمیسیون ارائه شد.

در ادامه رضا رستمی، رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران گفت: علی رغم تمامی پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته تاکنون به دلیل عدم همکاری بیمه مرکزی نتیجه ای حاصل نشده است، لذا با توجه به اینکه تحمیل چالش بیمه سبز برای کامیون های ایرانی موجب افزایش سه برابری هزینه های بیمه ای و درنهایت افزایش بهای تمام شده کالاهای وارداتی و صادراتی شده است و شرکت های حمل ونقل بین المللی گرفتار فرصت طلبان و دلالان شده اند بنابراین کمیسیون پیشنهاد دارد که مراتب هر چه سریع تر به اطلاع وزیر محترم اقتصاد و دارایی رسانده شود.

در ادامه عنوان شد: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی تأکید کرده که موضوع بیمه سبز دغدغه اصلی شورا نیز است و در این راستا مکاتبات و پیگیری هایی صورت گرفته است، مقرر است مشخصاً موضوع بیمه سبز و پیامدهای ناشی از تعلیق ایران از عضویت COB در دستور کار شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است و در ادامه پیشنهاد های ذیل را بیان کردند:

1-برای جلسه شورای گفت وگو تاریخ 14 اسفند، پیشنهاد های کارشناسی و راهکارهای مشخص برای حل چالش بیمه سبز آماده شود.

2-بنابر درخواست کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک، ریاست محترم کمیسیون، چالش بیمه سبز را اجمالاً در نشست ۳۰ بهمن شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی مطرح نمایند.

3-با توجه به ظرفیت جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی چنانچه در رابطه با بیمه سبز مقرره ای نیاز به تغییر دارد، در جلسه یادشده طرح شود.

در ادامه این نشست نماینده وزارت امور خارجه از آخرین تصمیم اتخاذشده چنین خبر داد که مقرر است نماینده ای از بیمه ایران به دفتر بیمه سبز در بروکسل مراجعه و در خصوص تعهداتی که انجام شده است مذاکره و ایشان را متقاعد کنند و جایگزین های تعیین شده معرفی شوند. چنانچه سفر یادشده موفقیت آمیز باشد، بلافاصله با سفیر آلمان در خصوص ویزای رانندگان مذاکره خواهد شد.

هیات رئیسه کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و لجستیک اتاق ایران تصریح کرد: دلیل تعلیق ایران در COB نادیده گرفتن یک سری استانداردها از جمله عدم دولتی بودن ساختار بیمه سبز در ایران است، بنابراین مراجعه نماینده بیمه ایران به عنوان متولی پیگیری و مذاکره با شورای بیمه سبز جای سؤال است. لذا با توجه به تأکید و تصریح شورای بیمه سبز COB مبنی بر اینکه بیمه نامه سبز باید مشخصاً از سوی شرکت بیمه خصوصی صادر شود، اتاق ایران پیشنهاد دارد که شرکت بیمه سبز در محل اتاق ایران مستقر و تحت نظارت بخش خصوصی باشد. مقرر شد نماینده وزارت خارجه در این رابطه با مدیرکل همکاری های اقتصادی چند جانبه و بین المللی مذاکره کند.

مشکلات بیمه سبز ما را به ناوگان خارجی وابسته می کند

بررسی مشکلات روادید حوزه شنگن برای رانندگان حمل ونقل بین المللی - با توجه معضل کاهش صدور ویذا برای رانندگان کامیون های ایرانی در سفر به اروپا، که علاوه بر چالش بیمه سبز، مانع دیگری برای کاهش تمایل و مشارکت کامیون های ایرانی در حمل ونقل کالاهای صادراتی، وارداتی، و ترانزیتی است. اتاق ایران در راستای پیگیری موضوع خواستار برگزاری نشست با سفرای اروپایی در ایران برای رفع معضل هست. در همین رابطه از نماینده وزارت امور خارجه درخواست شد تا مقدمات لازم برای دیدار نمایندگان اتاق ایران با معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارتخانه یادشده فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.