| کد خبر: 258129 |

◄ راهکارهای رانندگی در شرایط نامساعد جوی، طوفان، گرد و خاک

رانندگی در شرایط نامساعد جوی، طوفان و گرد و خاک تابع شرایط خاصی است که رانندگان به خصوص رانندگان ناوگان سنگین باید به این شرایط توجه کنند.

تین نیوز

رانندگی در شرایط نامساعد جوی، طوفان و گرد و خاک تابع شرایط خاصی است که رانندگان به خصوص رانندگان ناوگان سنگین باید به این شرایط توجه کنند.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی راننده ناوگان سنگین و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: درصد بسیار زیادی از اطلاعات راننده در حین رانندگی ، دیداری است بنابراین لازم است رانندگان خوب ببینند و خوب دیده شوند.

وی افزود: مادامی که جاده طوفانی و همراه با گرد و خاک است ، لازم و اجباری است که سرعت کامیون یا تریلر کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

خسارت به کامیون و یک ماه بیکاری؛ پیامد تصادف زنجیره ای+ فیلم

او در ادامه پرسش هایی خطاب به رانندگان ناوگان سنگین مطرح کرد و گفت: چرا در محوری که دید کافی ندارد رانندگی می کنید؟ چرا با بی احتیاطی و تخطی از سرعت مطمئنه در شرایط نامساعد جوی ، مه آلودگی ، گرد و خاک باعث و بانی خسارت مالی به خود و دیگر رانندگان و جان باختن آنها می شوید؟

این راننده کامیون ادامه داد: یک راننده باید حداقل 100  متر جلوی خود را کامل ببیند که خطری او را تهدید نکند ، باید در موقع بروز طوفان در جاده ، بلافاصله سرعت کاهش پیدا کند، اگر یک راننده در کنار جاده توقف نکرده و  اگر کامیون و تریلی را به اولین پارکینگ هدایت نمی کند! لااقل با سرعت کمتری رانندگی نماید چون ممکن است با دیگر خودروها و کامیون‌های جلویی برخورد کند.

اتحادی عنوان کرد: رانندگانی که توانایی و تجربه کافی رانندگی در شرایط طوفان، گرد خاک و مه آلودگی را ندارند، لازم است در چنین مواقعی رانندگی نکنند و در اولین پارکینگ توقف نمایند تا شرایط جوی بهتر شود.

به گفته وی اگر راننده ای از فاصله دور مشاهده کرد جاده طوفانی و باد شدید است باید بلافاصه نسبت به کاهش سرعت خود اقدام کند.

این راننده و عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه ها تاکید کرد: هر سال حوادث زنجیره ای دلخراشی در فصل زمستان و در فصل تابستان در جاده ها رخ می دهد که علت این گونه حوادث عدم توجه به سرعت مطمئنه و  عامل انسانی یعنی راننده است.

اتحادی گفت: راننده خودرو باید در هر شرایطی از جمله باران، برف، یخبندان ، طوفان، گرد و خاک ، مه آلودگی و... سرعتی را انتخاب کند که از خطر تصادف مصون بماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.