| کد خبر: 255255 |

مسئولان به فکر نوسازی حمل و نقل جاده ای باشند

رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور گفت: کشور نیاز به اتوبوس های نو برای جابه جایی مسافر دارد و لازم است مسئولان برای تعویض و نوسازی اتوبوس ها اقدام کنند.

تین نیوز

رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور گفت: کشور نیاز به اتوبوس های نو برای جابه جایی مسافر دارد و لازم است مسئولان برای تعویض و نوسازی اتوبوس ها اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  احمدرضا عامری افزود: استاندارد عمر اتوبوس ها در حمل و نقل جاده ای پنج سال است، اما این رقم در ایران بسیار بالاتر است.

وی با توضیح اینکه همه اتوبوس ها از لحاظ ایمنی و سرویس دهی قبل از حرکت در مسیر جاده ها بررسی می شوند ادامه داد: با این حال نیاز به جایگزین شدن اتوبوس های نو به جای اتوبوس های فعلی داریم.

عامری گفت: در حال حاضر ۸ هزار و ۵۰۰ اتوبوس فعال داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد 0 0

    پیش از این خبری مبنی بر ورشکستگی مطلق و انقراض شغل در بخش ناوگان مسافربری بین شهری در همین سایت درج شده و تمامی شواهد همینطور حکایت از کاهش اقبال عمومی مردم به اتوبوس و افزایش تمایل روز افزون سفر با خودروی شخصی دارد ,,,, که الان به یک فرهنگ همه گیر تبدیل شده ,,, کمبود شدید مسافر در پایانه ها , حتی در آستانه تعطیلات سریالی , کاملا هویداست .
    مشاهده شیوه های سنتی ناکارآمد در جذب مسافر همانند دادزنی و فضای خلوت ترمینالها , همه و همه موید اینه که دوره استقبال از ناوگان عمومی , همانند عکاسان قدیمی دوره گرد , به پایان خودش بسیار نزدیک شده و با افزایش شدید ضریب نفوذ خودرو و فرهنگ خاص فردگرایی در تمامی اقشار و دهک ها , سودآوری و پویایی در این بخش تبدیل به پیمایش با صندلی های اغلب خالی و زیان انباشته شده و گفتگو با مالکان ناوگان و شکایت همگی از نبود مسافر گویای آن است که نوسازی ناوگان هم هیچ گونه کمکی به حل معادله نخواهد کرد .
    مگر اتفاق خاصی همانند کمبود تخصیص سوخت یا افزایش شدید قیمت در حوزه بنزین رقم بخورد به نحوی که مسافرت و تردد بین شهری با خودروی شخصی کاملا از حیث اقتصادی بودن و نسبت هزینه به فایده اش خارج شود .