| کد خبر: 246116 |

◄ ورود افراد شاغل یا بازنشسته به حرفه رانندگی؛ عامل کاهش دستمزد رانندگان

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای از ورود افراد شاغل یا بازنشسته به حرفه رانندگی به عنوان عامل کاهش دستمزد رانندگان حرفه ای یاد کرد.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای از ورود افراد شاغل یا بازنشسته به شغل رانندگی به عنوان عامل کاهش دستمزد رانندگان حرفه ای یاد کرد.

به گزارش تین نیوز، جعفر زارع راننده کامیوندار به خبرنگار ما گفت: این که ورود این افراد چه ضررهایی برای بخش حمل و نقل دارد و همچنین چرا این افراد مایل هستند کارت هوشمند بگیرند، موضوعی است که اگرچه به شرح مفصلی نیاز دارد اما به طور خلاصه 2 دلیل برای آن متصور است.

وی افزود:  اولین ضرر آن است که چون این افراد چون منبع درآمد دیگری دارند هنگام فعالیت در حرفه رانندگی برایشان مهم نیست چه مقدار حقوق دریافت کنند و حاضر هستند کمتر از حقوق رانندگان واقعی این صنف کار کنند.

او افزود: دوم این که ورود این افراد موجب می شود در بخش خدمات درمانی نیز به فعالان واقعی این صنف خدمات کمتری ارائه شود.

زارع عنوان کرد: بر این اساس باید از متولیان امر پرسید چرا افراد بازنشسته و بازخرید شده از مشاغلشان، اجازه فعالیت در این صنف را پیدا می کنند و چرا تعداد قابل توجهی راننده صوری که در مشاغل دیگر فعالیت می کنند در این صنف وجود دارند؟

وی گفت: تمام تلاش فعالان صنفی جلوگیری از ورود افراد شاغل و متفرقه به این حرفه است و در این راستا اقدامات زیادی نیز صورت گرفته است.

این فعال صنفی عنوان کرد: رانندگی عمومی ناوگان سنگین، شغلی است که فقط کسانی باید وارد آن شوند که حرفه، کار و شغلشان صرفا رانندگی بوده و امرار معاش شان از این طریق باشد.

او تاکید کرد: کسانی که شاغل بوده و از طرق مختلف درآمد دارند نباید با ورود به این شغل موجب کاهش درآمد افرادی شوند که تنها منبع درآمدشان رانندگی است.

زارع گفت: بر همین اساس نه تنها فعالان این حوزه با ورود افراد شاغل، به این حرفه مخالف هستند بلکه اقداماتی نیز در حال انجام است تا کارت افرادی که از گذشته کارت هوشمند دارند اما در حرفه رانندگی فعال نیستند باطل گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یاسر خواجویی نژاد 3 1

    باسلام افراد زیادی هستند راننده نیستند و کارت هوشمندشون میدن دست دوست یا آشنا براشون بارنامه بزنه در صورتی خودشون حضور ندارند
    یا نمونه دیگری که راننده دوم در بارنامه میزنند برای استفاده از بیمه رانندگان
    و نمونه افراد دیگری هستند که خود مالک می‌باشند ولی مدارک رانندگی ندارند و مدارک دیگران اجاره میکنند برای کار که فقط شباهت عکسی داشته باشند
    و کسی هم تا حالا جلوگیری نتوانسته بکنه میبایست صدور بارنامه با کارت ملی اثر انگشتی باشد

  • راننده 3 0

    اگرنبودن این افراد سختی کاراجرایی می شد اگر بخواهند باوارد نمودن کدملی می فهمند طرف بازنشسته کجا هست تازه پلیس کنترل بربارنامه ندارد خیلی ها با کارت هوشمند دیگران بارنامه دارند وقتی پلیس گواهینامه وبارنامه رانگاه کند می فهمد ولی نمی خواهند خیلی ها می روند بعد از بازنشسته شدن بیمه روستایی می شوند کارت هوشمند راحت دریافت می نمایند پس نمی خواهند کارانجام دهند

  • سعید جمال 2 0

    سلام و درود بر آقای زارع وسایر عزیزانمون در انجمن بیرجند که پیگیر امور رانندگان هستند انصافا ظلمه که کسی که بنگاه اقتصادی یا پنچرگیری یا لاستیک فروش هست از چند جا درامد داره از یارانه بیمه رانندگان استفاده کنه ولی من راننده حرفه ای نتونم.تقاضای عاجزانه دارم که این مورد پیگیری شود تا امثال من که شغلمون رانندگی هست به حقمون برسیم با سپاس .سعیدجمال