| کد خبر: 231472 |

کاهش مصرف سوخت با راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت یکپارچه

این پروژه با کمک شرکت‌ های دانش‌ بنیان و خلاق اجرایی و ایده‌های خلاقانه آنها به کار بسته می‌شود تا این صنعت به سمت فناورانه شدن و توسعه یافتگی حرکت کند.

تین نیوز

سامانه هوشمند جامع مدیریت یکپارچه حمل بار که به کاهش مصرف سوخت خودروها کمک می کند، با همکاری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر نهادهای مرتبط در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش تین نیوز، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمل و نقل بار را یکی از شریان‌های حیاتی اقتصاد جهانی می دانند؛ به این معنا که تمامی تولیدکنندگان برای ارسال کالای خود به دست مصرف‌کنندگان و بازارها، نیازمند حمل کالاهای خود هستند.

در این راستا، ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پروژه‌ای را برای افزایش بهره‌وری حمل‌ونقل بار از طریق یکپارچه‌سازی فرآیند اخذ مجوز و توسعه فناوری‌های نوین تعریف کرده که با اجرای کامل پروژه ایجاد سیستم های مدیریت هوشمند ناوگان به کاهش مصرف سوخت خودروها نیز منجر خواهد شد.

این پروژه با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق اجرایی و ایده‌های خلاقانه آنها به کار بسته می‌شود تا این صنعت به سمت فناورانه شدن و توسعه یافتگی حرکت کند.

حمل‌ونقل به عنوان یکی از بخش‌های موثر بر اقتصاد باید متوازن و همسو با سایر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی رشد کند؛ زیرا بین کارایی آن با کارایی عمومی اقتصاد همبستگی نیرومندی وجود دارد، به همین دلیل توجه به این صنعت جهانی و پرکاربرد در دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.