| کد خبر: 226649 |

درخواست رانندگان کامیون؛

◄ امکان اسکن خودکار کامیون‌ها در ایست و بازرسی نایین فراهم شود

جمع زیادی از رانندگان استان اصفهان در شک‍واییه ای که به کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالای کشور و کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور ارسال کردند، ایجاد امکان اسکن خودکار کامیون ها در ایست و بازرسی نایین را خواستار شدند.

تین نیوز

جمع زیادی از رانندگان استان اصفهان در شک‍واییه ای که به کانون انجمن های صنفی کارگری رانندگان ناوگان حمل کالای کشور و کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور ارسال کردند، ایجاد امکان اسکن خودکار کامیون ها در ایست و بازرسی نایین را خواستار شدند.

به گزارش تین نیوز، متن ارسال شده به 2 کانون صنفی مرتبط با ناوگان حمل کالا به شرح زیر است:

« سلام علیکم

موضوع: شکایت و عدم رضایت رانندگان حمل کالای کشور از دستگاه ایکس ری ایست و بازرسی نایین

احتراما همان گونه که مستحضرید کشورهای سازنده این تکنولوژی در اروپا اجازه ی اسکن خودروی در حال حرکت رانمی دهند و راننده حتماً باید خودروی خود را ترک کند.

بیشتر بخوانید:

بنابه گفته اکثر رانندگان که تجربه عبور از دستگاه را دارند نه تنها باعث سر درد شدید شده بلکه باعث کسلی حال شدید شده است.لذا به جای اینکه راننده مستقیماً در معرض اشعه باشد دستگاه ایکس ری باید به طور خودکار و حرکت ریلی اقدام به اسکن کند.

قرار بود با این امکانات پلیس اقتصادی عملکرد گمرک در بنادر را کنترل کند. ثانیا قاچاق کشف شده شامل سلاح و مهمات یا مواد مخدر هیچ ارتباطی بامحموله های تولید داخلی ندارند.

لذا خواهشمندیم نسبت به بررسی دستگاه ایکس ری ایست و بازرسی نائین و همچنین اسکن خودکار سریعا اقدام شود.»

به گزارش تین نیوز، یک راننده کامیون پیش از این درباره دستگاه ایکس ری ایست و بازرسی نایین به خبرنگار ما گفته بود: همه ناوگان باری چه کامیونی که از بندر عباس، سیستان بلوچستان و کرمان بارگیری کرده  و چه  کامیونی که از 150 کیلومتری نایین و استان یزد بارگیری کرده، باید به اجبار از قسمت ایکس ری حرکت کنند که این اقدام یک نوع اجحاف و توهین به رانندگان است.

وی تاکید کرده بود: متاسفانه مسئولان این ایست و بازرسی به بارنامه دولتی کامیون توجه نمی‌کنند که از کدام منطقه بارگیری شده و آیا کامیون حامل این کالا باید از دستگاه ایکس ری عبور کند یا خیر؟ چرا کانتینر کالا که از بندرعباس بارگیری شده و داخل آن مشاهده نمی‌شود و بار سنگ و شمش فولادی که از یزد بارگیری شده همه باید اعمال قانون شوند؟

تصاویر زیر مربوط به امضاهایی است که به شکواییه مذکور پیوست شده است:

1

2

3

4 (2)

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 2 0

    تا به امروز رانندگان به طور مکرر و به انحا مختلف به عملکرد و نحوه فعالیت غلط دستگاه اسکن بازرسی نایین اعتراض نموده و با مراجع مختلف نامه نگاری کرده اند اما متاسفانه دریغ از حتی کوچکترین جوابدهی از سوی اینهمه سازمان و اداره ذیربط مربوطه و از همین مورد که تنها نمونه کوچکی از مشکلات بیشمار رانندگان میباشد به راحتی میتوانید به میزان ارج و قرب رانندگان در این کشور نزد مسیولان پرحرف و کم عمل که فریاد دادرسی شان گوش فلک را کر کرده است پی ببرید!!!!!

  • ناشناس 1 0

    همسر من راننده ماشین سنگین هستن با اینهمه سختیهایی که این شغل داره و همیشه در معرض خطرات مختلف این شغل هستن متاسفانه این مسئله اسکن هم که به شکل نادرست داره اجرا میشه سلامتیشون رو هدف گرفته و نگرانی ما را بیشتر کرده .چرا نظارتی به استفاده درست و به جا این دستگاه وجود نداره.