| کد خبر: 215944 |

◄ شرح مشکلات ایست و بازرسی نایین اصفهان

متاسفانه مسئولان این ایست و بازرسی به بارنامه دولتی کامیون توجه نمی‌کنند که از کدام منطقه بارگیری شده و آیا کامیون حامل این کالا باید از دستگاه ایکس ری عبور کند یا خیر؟

تین نیوز

یک راننده عضو جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها و همیار جامعه ایمن کشور مشکلات ایست بازرسی نایین اصفهان را برشمرد و پیشنهاد داد: برای کاهش معطلی رانندگان کامیون به‌جای یک لاین عبور 2 لاین منظور شود که وقت راننده تلف نشود.

به گزارش تین نیوز، محمد اتحادی به خبرنگار ما گفت: رانندگانی که ساعت‌های طولانی از بندر عباس و استان‌های سیستان بلوچستان و کرمان در حال رانندگی بوده، وقتی وارد محدود این ایست بازرسی می‌شوند، خسته هستند.

وی افزود: معطلی و ایستادن در صف طولانی این بازرسی (بارها حدود 86  کامیون تریلر را در صف انتظار شمارش کرده‌ام)، موجب بروز حادثه و تصادف می‌شود، ممکن است راننده خسته به جلوی خود و توقف دیگر کامیون‌ها توجه نکند.

دستگاه ایکس ری بازرسی نایین؛ رانندگان نگران خطرات احتمالی هستند

به گزارش تین نیوز، این راننده کامیون عنوان کرد: همه ناوگان باری چه کامیونی که از بندر عباس، سیستان بلوچستان و کرمان بارگیری کرده  و چه  کامیونی که از 150 کیلومتری نایین و استان یزد بارگیری کرده، باید به اجبار از قسمت ایکس ری حرکت کنند که این اقدام یک نوع اجحاف و توهین به رانندگان است.

وی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان این ایست و بازرسی به بارنامه دولتی کامیون توجه نمی‌کنند که از کدام منطقه بارگیری شده و آیا کامیون حامل این کالا باید از دستگاه ایکس ری عبور کند یا خیر؟ چرا کانتینر کالا که از بندرعباس بارگیری شده و داخل آن مشاهده نمی‌شود و بار سنگ و شمش فولادی که از یزد بارگیری شده همه باید اعمال قانون شوند؟

اتحادی افزود: ماموران کنترل این ایست بازرسی به طور مداوم با عکس‌العمل رانندگان روبه‌رو هستند زیرا رانندگان کامیون به دلیل خطرات احتمالی دستگاه، از تردد زیر این دستگاه امتناع می‌کنند ولی اجباراً باید عبور کنند و ماموران با وجود آن‌که عنوان می‌کنند این دستگاه ضرر ندارد به رانندگان می‌گویند افراد همراه خود را پیاده کرده و خودشان نیز دستگاه سنجش اشعه همراه دارند.

وی با طرح این پرسش که چرا این دستگاه در مناطق دیگر مانند ایست بازرسی جاده سیرجان، بندر عباس، جاده زاهدان، کرمان و .. نصب نشده است،  گفت: به این موضوع نیز باید توجه کرد که وقتی صف‌های طولانی چند کیلومتری ایجاد می‌شود، برخی رانندگان در صف توقف نمی‌کنند و بی‌نوبت و بدون هیچ‌گونه توجیهی به راه خود ادامه داده و بدون در نظر گرفتن دیگر کامیون‌هایی که مدت‌ها در نوبت ورودی هستند به جلوی صف می‌آیند که لازم است راهکاری برای جلوگیری از این تخلف ارایه شود که یکی از آنها نصب دوربین در فواصل مختلف نزدیک ایست بازرسی و جریمه رانندگان خاطی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    خدا لعنتتون کنه با اسکنتون انشااله که ب سرطان بمیرید

  • ناشناس 1 0

    عاقلانه نیست که تعداد زیادی خودرو را بدلیل احتمال معدودی متخلف، معطل و حیران کنند. برای احترام به حقوق مردم باید تعداد خطوط بازرسی افزایش یابد تا از ایجاد صفهای طولانی جلوگیری شود.