| کد خبر: 195140 |

توضیح یک کارشناس در مورد پیام هشدارآمیز برای مالکان ناوگان مسافری:

◄ رانندگان ناوگان سنگین مجاز به تردد در لاین سرعت نیستند

برخی مواقع رانندگان ناوگان سنگین باوجود مساعد بودن شرایط، در لاین مجاز خود تردد نمی‌کنند و تردد طولانی مدتی در لاین سرعت دارند که این اقدام تخلف محسوب می‌شود.

تین نیوز

در حالی که چند روز پیش یک فعال بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای مسافری از ارسال پیامی به مالکان اتوبوس با محتوای هشدارآمیز «مالک محترم، اتوبوس شما در ترددهای  سه‌ماهه اخیر در محور... حین تخلف عدم رعایت فاصله طولی و ورود به خط سبقت غیرمجاز مشاهده شده است، درصورت تکرار تخلف پرونده شما به کمیسیون تخلفات ارسال خواهد شد»، خبر داده و گفته بود «در این اقدام، تمام جوانب مورد بررسی قرار نگرفته است»، یک کارشناس حمل‌ و نقل چنین برداشتی از پیام مذکور را اشتباه عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز،  هفته پیش «حسین فرجی» این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: رانندگان و مالکان ناوگان سنگین از ممنوع بودن تردد در لاین سرعت اطلاع کافی دارند اما گاهی به اجبار در لاین سرعت تردد می‌کنند.

در این زمینه یک کارشناس حمل‌ و نقل به تین نیوز گفت: منظور این پیام تردد طولانی مدت در لاین سرعت است نه ترددهای کوتاه مدتی که رانندگان سنگین گاهی به دلیل خرابی جاده و یا راه ندادن خودروهای سواری در این لاین انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: واکنش به یک پیام هشدارآمیز برای مالکان ناوگان مسافری

این کارشناس افزود: برخی مواقع مشاهده می‌شود رانندگان ناوگان سنگین باوجود مساعد بودن شرایط، در لاین مجاز خود تردد نمی‌کنند و تردد طولانی مدت در لاین سرعت دارند که این اقدام تخلف محسوب شده و طبق محتوای پیامک مذکور، در صورت تکرار تخلف، پرونده رانندگان متخلف به کمیسیون تخلفات ارسال می‌شود.

حسین فرجی در انتقادی که هفته گذشته نسبت به این اقدام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح کرده بود، گفته بود: برخی رانندگان خودروهای شخصی به دلیل اطلاع‌رسانی ضعیف مسئولان و رسانه‌های عمومی از ممنوع بودن تردد ناوگان سنگین در لاین سرعت بی‌اطلاع هستند و با توجه به این عدم آگاهی، از همکاری با رانندگان اتوبوس و دیگر ناوگان سنگین، در اجرای این قانون امتناع کرده و مانع تردد ناوگان سنگین در لاین مجاز خود می‌شوند.

این راننده خود مالک تاکید کرده بود: دلیل دیگر تردد ناوگان سنگین در لاین سرعت، ناهموار بودن سطح آسفالت و خرابی بیش از حد بزرگ‌راه‌های کشور از جمله بزرگ راه زنجان به تبریز و بالعکس است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.