| کد خبر: 176243 |

مدیر یک شرکت حمل و نقلی:

◄ فعالیت برون‌مرزی شرکت‌های مسافری در استان‌ها آزاد شود

اکنون شرکت‌های مسافربری داخلی و بین‌المللی واقع در تهران می‌توانند در شهرستان‌ها با ایجاد شعبه فعالیت مسافری داخلی و بین‌المللی داشته باشند ولی ما در شهر و استان خود مجوز فعالیت برون‌مرزی نمی‌توانیم بگیریم.

تین نیوز

یکی از مدیران شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری در استان اردبیل، خواستار اجازه فعالیت شرکت‌های متقاضی داخلی شهرستان‌ها در مسیرهای برون‌مرزی شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت: از سیاست‌های دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ازآن‌جهت که به شرکت‌های مستقر در شهرستان اجازه فعالیت بین‌المللی نمی‌دهد انتقاد داریم.

 او ادامه داد: اکنون شرکت‌های مسافربری داخلی و بین‌المللی واقع در تهران می‌توانند در شهرستان‌ها با ایجاد شعبه فعالیت مسافری داخلی و بین‌المللی داشته باشند ولی ما در شهر و استان خود مجوز فعالیت برون‌مرزی نمی‌توانیم بگیریم. 

به گفته این فعال حمل‌ونقلی شرکت‌های با سابقه و احتمالا قوی‌تر از بعضی شرکت‌های تهران هم در استان‌ها وجود دارند ولی به شعبه شرکت تهران اجازه می‌دهند و شهرستانی‌ها مجوز فعالیت برون‌مرزی ندارند.

 او ادامه‌داد: استان اردبیل بیش‌ترین نوار مرزی را با کشورهای دوست و همسایه اعم از آذربایجان، ترکیه، گرجستان و ارمنستان دارد ولی اتوبوس‌های تحت پوشش استان بالاجبار باید از شرکت‌های مستقر در تهران مسافرگیری کنند. به‌عنوان‌مثال یکی از شرکت‌های مسافری بزرگ در حال حاضر برای 90‌درصد اتوبوس‌های ایران، صورت‌وضعیت بین‌المللی به مقصد نجف‌اشرف صادر کرده است که حق مسلم استان‌ها به جهت نداشتن مجوز فعالیت از بین رفته است.

این فعال حمل‌ونقلی با اشاره به ایام اربعین و سفر به کربلا ادامه داد: این‌همه حجم مشتاقان زیارت کربلای معلی و نجف اشرف از استان اردبیل و تعداد قابل‌توجه ناوگان مربوط به استان که در این مسیر فعالیت دارند بالاجبار باید از دو سه شرکت تهران صورت‌وضعیت بین‌المللی اخذ کنند.

وی با طرح این سؤال که تا چه زمانی باید با این ضوابط دست و پاگیر دست و پنجه نرم کرد؟ گفت: این دستورالعمل‌ها زمینه فساد و رشوه را ایجاد کرده است .حداقل در این وضعیت اقتصادی و گرانی و تورم بیش‌ازحد که از عهده هزینه‌های جاری ناوگان نمی‌توانیم برآییم، بهتر است زمینه فعالیت و کسب‌وکار راحت‌تری فراهم شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.