| کد خبر: 159843 |

برف و سرما به خلخال رسید

بارش برف موجب یخبندان و لغزندگی معابر شهری و جاده های این شهرستان شد و رانندگان خودروها را به استفاده از زنجیر چرخ در تمام راه های ارتباطی خلخال وادار کرد.

تین نیوز

بارش برف موجب یخبندان و لغزندگی معابر شهری و جاده های این شهرستان شد و رانندگان خودروها را به استفاده از زنجیر چرخ در تمام راه های ارتباطی خلخال وادار کرد.

به گزارش تین‌نیوز، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خلخال روز چهارشنبه از بارش برف در تمام راه های ارتباطی این شهرستان خبرداد و گفت: با توجه به یخ بندان و لغزندگی راه ها همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد خودروها ضروری است.

به گزارش ایرنا، وی افزود: برغم بارش برف با تلاش راهداران تمام راه های اصلی ، فرعی و روستایی این شهرستان نمک پاشی ، برفروبی و بازگشایی شده و تردد در این راه ها با کمک زنجیر چرخ امکان پذیر است.

قربانی اظهار کرد: ارتفاع برف همراه با کولاک که از ساعت 23 شب گذشته در گردنه الماس واقع در راه ارتباطی خلخال به اسالم آغاز شده، هم اکنون به بیش از 20 سانتیمتر رسیده و تردد در این راه ارتباطی خلخال به استان گیلان فقط با استفاده از زنجیر چرخ صورت می گیرد.

بارش برف در شهر خلخال نیز موجب کندی حرکت خودروها شده و بسیاری از رانندگان خودروهای عبوری از معابر عمومی این شهر به ویژه خیابان های واقع در مناطق مرتفع شهر را وادار به استفاده از زنجیر چرخ کرد.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برف و سرمای شدید در راه بوده و از اواخر روز پنجشنبه بارش برف سنگین در این منطقه آغاز خواهد شد.

او افزود: حداقل دمای هوای صبح امروز خلخال به یک درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با دمای هوای زمان مشابه روز گذشته تغییری نکرده است.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در جنوبی ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.

شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان می باشد.

23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.