| کد خبر: 175917 |

خانعلی:

◄ سهمیه سوخت کامیون‌های یخچالی افزایش یابد/ توقف در جاده‌ها کامیون حامی موادغذایی را تهدید می‌کند

از آن‌جایی که ماشین یخچالی حامل مواد فاسد شدنی است باید سرعت عمل بیش‌تری داشته باشد و بار را به موقع برساند اما در بیش‌تر مواقع به دلیل ناکافی بودن سهیمه بنزین در جاده می‌ماند.

تین نیوز

رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران خواستار افزایش سهمیه سوخت کامیون‌های یخچالی شد.

عبدالله خانعلی رئیس انجمن رانندگان کامیون‌های یخچال‌دار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، گفت:  در حال حاضر کامیون یخچال‌دار مجبور است دو روز در تهران بخوابد تا سوخت کافی ذخیره کند بعد بار بزند و وارد جاده شود.

او با توضیح این‌که کامیون‌های یخچال‌دار باید سهمیه سوخت بیش‌تری داشته باشند؛ گفت: این کامیون‌ها به دلیل نگهداری موادغذایی دو موتور جداگانه دارند اما مثل کامیون حامل تیرآهن و میلگرد یک سهمیه سوخت دارند.

خانعلی گفت: از آن‌جایی که ماشین یخچالی حامل مواد فاسدشدنی است باید سرعت عمل بیش‌تری داشته باشد و بار را به موقع برساند اما در بیش‌تر مواقع با کمبود سهیمه گازوئیل در جاده می‌ماند.

او ادامه داد: بارها خواستار اختصاص سهمیه گازوئیل اضافی 200 لیتری حتی با مبلغ بیش‌تری شده‌ایم؛ فقط با این هدف که کامیون حامل مواد فاسد شدنی در جاده نماند؛ اما موافقتی با درخواست ما نشده است.

خانعلی مشکل دیگر را دزدی از کامیون‌های حامل موادغذایی دانست و گفت: در صورت توقف کامیون‌های یخچالی در راه احتمال سرقت مواد غذایی داخل کامیون زیاد است و بارها، بار گوشت این کامیون‌ها به سرقت رفته است.

او با اعتراض نسبت به این‌که پارکینگ خدمات‌رفاهی وجود ندارد و توقف بیش‌تر کامیون‌ها در جاده در محدوده پلیس‌راه است که آن‌هم خیلی امن نیست، گفت: سهمیه‌سوخت اضطراری باید به کامیون‌های یخچالی اختصاص یابد.

به گفته خانعلی در حال‌حاضر همان 300 لیتر در روز به کامیون‌ها اختصاص می‌یابد در حالی که نیاز واقعی یخچال‌داران به روزی 400 لیتر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • mohsemm 1 0

    بنزین غلط است .
    سوخت کامیون ها وسوخت موتور یخچال ها گازوئیل است .اصلاح فرمایید.

  • عرفانی 1 0

    کاملا درست وکارشناسی مسئله راشرح داده ایداماپیگیری میخواهدکه کامیونهایی که بارنامه انهایخچالدارقیدمیشودسهمیه حداقل 400لیتری درنظرگرفته شود

  • سعید استانبوس 0 0

    ممنون که پیگیر هستید و الحق که دقیق به مشکلات اشاره فرمودید .انشالله مسئولین متوجه شوند اهمیت نظر را مرسی‌متشکر

  • رضا 0 0

    کامیون یخچالی و تریلی و کامیونت هر کدام بجز متور ماشین یک متور دیگه یدک میکشند و همه کارشناسان میدونند باری که حمل میکنند مواد غدایی .تربار .واقلام مصرفی و خیلی از موارد انها اگر با نبود سوخت مواجع بشند و بار دیر یا خراب بشه زیان زیادی به صاحب کالا و راننده باید متحمل بشند لذا خواهشمندیم با کارشناسی صخیح نسبت به مسیر ها موجود یک سهمیه جدا از کارت خود ماشین در نظر گرفته بشه برای یخچالدارن و تو جایگاه ها حد امکان تو اولویت و جایگاه جدا در نظر بگیرند براشون .و موظف به دادن سوخت باشند به یخچالداران حتی در صورت اتمام سهمیه شخصی .ممنون از شما

  • سیدجلال هاشمی زاده 0 0

    دقیقا درست است ماشینهای یخچالی نیازشدیدبه سوخت دارندوبایدهرچه سریعتردولت به این مشکل رسیدگی کندضمنا کلیه یخچالها شماره شاسی وشماره موتوردارنددولت میتواندازروی شاسی وسندوشماره موتوربرای یخچال تریلی ها کارت سوخت صادزنماید

  • محمد علی جامی 0 0

    سلام تریلی دار هستم در دی ماه ۹۷ سهمیه سوخت ماشین ۲۳۰۰ لیتر بوده و اکنون در بهمن ۹۷ کلا ۱۷۴۰ لیتر شارژ شده که دی ماه روز ۲۰ ام من سوخت ازاد به بدبختی میزدم الان نمیدونم با ۱۷۰۰ لیتر بهمن ماه چه کار کنم