| کد خبر: 173594 |

یک راننده تریلی مطرح‌کرد:

◄ کرایه توافقی بلای جان کامیون‌داران شده است

نتیجه کرایه توافقی شده همین کهنه و فرسودگی و عدم استقبال رانندگان از طرح‌های نوسازی. نتیجه‌اش این شده است که ایران به مهم‌ترین بازار خرید ماشین‌های چینی تبدیل‌شده است و به‌زودی ورشکستگی و توقف ناوگان را در قالب کامیون‌های رهاشده شاهد خواهیم بود.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقلی و رانند کامیون به تشریح وضعیت کامیون‌داران و اثرات کرایه توافقی بر وضعیت این صنف پرداخت.

جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز بابیان اینکه مدیریت حمل‌ونقل متأسفانه در دست افرادی است که صاحب برنامه و راه‌حل برای حل‌وفصل مشکلات نیستند، گفت: بعد از تجمع‌های اعتراضی کامیون‌داران متأسفانه شاهد تصمیماتی هستیم که نتوانسته وضعیت کامیون‌داران را بهبود دهد.

او با انتقاد از وجود بخشنامه‌های فوری و دستوری که می‌تواند تا سال‌ها اثر مخرب خود را بر بخش حمل‌ونقل داشته باشد، گفت: انتقاد ما به بخشی است که بر توافقی بودن کرایه اعتقاد دارند درحالی‌که کرایه توافقی بلای جان کامیون‌داران شده است.

وی در خصوص اثرات کرایه توافقی بر ناکارآمد کردن سیستم حمل‌ونقل نیز گفت: کرایه توافقی یعنی با تبر ریشه این صنف را قطع کنیم. کرایه توافقی یعنی از مشهد تا شیراز به یک راننده تریلی ۶۰۰ هزار تومان داده شود درحالی‌که راننده مجبور است ۳۰۰ هزار تومان آن را گازوئیل بزند و برای تأمین هزینه‌های لاستیک و قطعات و موتور هم بماند.

این راننده کامیون ادامه‌داد: نتیجه کرایه توافقی همین فرسودگی ناوگان و عدم استقبال رانندگان از طرح‌های نوسازی و تبدیل شدن ایران به مهم‌ترین بازار خرید ماشین‌های چینی  است. 

او پیش‌بینی کرد: به‌زودی ورشکستگی و توقف ناوگان را در قالب کامیون‌های رهاشده شاهد خواهیم بود.

وی از نحوه تعیین و اجرای طرح تن بر کیلومتر انتقاد کرد و گفت: این طرح قرار است برای نجات راننده از کرایه توافقی مطرح شود و به مرحله اجرا برسد و ما امیدواریم دستخوش حواشی نشود.

وی ادامه داد: من اوضاع امروز را نتیجه مفسده‌ای بنام «کرایه توافقی » می‌دانم. کرایه توافقی باعث شده هنوز محاسبات مربوط به افزایش نهاده‌های حمل‌ونقل (لاستیک و روغن و...) وارد نرخ کرایه نشود و در این شرایط طبیعتاً کرایه پاسخگوی مخارج نیست.

او گفت: بعضی‌ کامیون‌ها این‌قدر با ضرر کارکردند که لاستیک‌شان تمام شد و کنار جاده رها شدند بعضی دیگر به اعتراض روی آورده و سنگ در شیشه یکدیگر می‌زنند. پس بی دلیل نیست که «کرایه توافقی» را منشأ این مفسده‌ها می‌نامم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خدادادبکرانی 1 0

    سلام کرایه توافقی در این بازار بااین پایین بالا شدن نرخ ارز دیگر معنای خودش را از دست داده ومسئولین که این روش محاسبه را بر کرایه حمل ونقل کشور سوار کردند اکنون باید جوابگوی این همه ضرروزیان صنف وورشکستگی رانندگان زحمت کش باشند.وبااینکه خطر سقوط کامل صنف به چشم عیان است هنوز هیچ تکانی به خودشون نمی دهند تا تن بر کیلومتر را اجرایی کنندوکرایه حمل ونقل را مثل تمام نرخ های بازار به روز کنند.باتشکر.