| کد خبر ۳۰۲۷۶۶
کپی شد

◄ جریمه رانندگان اسنپ به دلیل لغو سفرهای از روی ناچاری؛ اعتراض رانندگان به کسر کمیسیون بی دلیل

موارد متعدد جریمه رانندگان اسنپ با اعتراض آنها مواجه شده چرا که چاره ای جز لغو سفر نداشته اند. از طرفی برخی اوقات کمیسیون هایی از آنها کسر می شود که سفر آن را نرفته اند و کرایه ای دریافت نکرده اند!

جریمه رانندگان اسنپ به دلیل لغو سفرهای از روی ناچاری؛ اعتراض رانندگان به کسر کمیسیون بی دلیل
تین نیوز |

بازتاب مشکلات رانندگان تاکسی های اینترنتی در تین نیوز با موجب تماس های فراوان دیگری از سوی آنها با این رسانه شده است. ضمن این که کامنت های انتقادی و پرتعدادی نیز از سوی رانندگان اسنپ و تپسی ذیل گزارش های ما از مشکلات آنها درج می شود که ضروریست مدیران اسنپ و تپسی و مسئولان حمل و نقل شهری، شهرداری ها و هر نهاد مسئول دیگری که بر کار پلتفرم های مشهور حمل و نقل اینترنتی نظارت دارند نسبت به این مشکلات پاسخگو باشند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ درخواست رانندگان اسنپ و تاکسی های اینترنتی ؛ برده داری نوین اسنپی ها را تعطیل کنید!(فیلم)

از جمله مشکلاتی که رانندگان اسنپ به آن به شدت معترضند جریمه ای است که به دلیل لغو سفر از سوی پلتفرم ها به آنها تحمیل می شود. رانندگان اظهار می کنند هر گونه اعتراض و توضیحی در این زمینه به پشتیبانی اسنپ و تپسی بی نتیجه است و این پلتفرم ها همیشه حق را به مسافر می دهند. این  در حالیست که در برخی موارد راننده به دلیل معطلی زیاد یا مشکلات جی پی اس و پیدا نکردن آدرس مسافر، چاره ای جز لغو سفر ندارد و مسافر هم پاسخگوی موبایل خود نیست که سفر را لغو کند. حتی بعضی مسافران که پاسخگو هستند نیز اعلام می کنند لغو سفر را نمی زنند!

معضل دیگری که رانندگان اسنپ و تپسی با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که گاهی کمیسیون سفرهایی که لغو شده است از آنها کسر می شود.

کرایه های نگرفته‌ی رانندگان اسنپ و کمیسون های کسر شده از آنها!

یکی از رانندگان در این باره نوشته است: اسنپ به تازگی سفرهایی که مسافران عامدانه آنها را لغو می کنند و سفر انجام نمی شود را مشمول کمیسیون می کند!

به این معنی که با وجود لغو سفر کمیسیون به صورت کامل کسر می شود. به عنوان مثال روز چهارشنبه 8 مردادماه من سفری داشتم از میدان محمدیه به لواسان که دو مقصده و با توقف ۱۵ دقیقه ای بود. نرخ کرایه این سفر ۷۳۵ هزار تومان بود و مسافر سفر را لغو کرد.

 بعد از ۵ دقیقه از لغو این سفر، من سفر بعدی را به سمت کرج گرفتم. زمانی که به کرج رسیدم متوجه شدم از سفری که با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان انجام دادم نزدیک ۳۰۰ هزارتومان کمیسون کسر شده است. این رقم  کمیسیون کاملا غیرمعقول بود. به برنامه مراجعه کردم دیدم سفر لواسان انجام شده و ثبت شده است.

سوال من از مدیران این پلتفرم و پشتیبانی این است که چگونه امکان پذیر است من ۵ دقیقه ای مسیر دو ساعته رفت و دو ساعت برگشت به لواسان را رفته باشم!  این اتفاقی است که علاوه بر من برای تعداد دیگری از همکاران دیگر رانندگان اسنپ و تپسی نیز افتاده است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ناشناس پاسخ

    در تجارت ، همیشه حق با مشتریست رانندگان اسنپ و تپسی هم ، مشکلات زیادی برای مسافرین ایجاد می کنند نمونش اینکه تا سفر می بینن بدون اینکه مقصد را متوجه بشن قبول می کنن بعد می بینن جای دلخواه شان نیست و لغو می کنن و بدبخت مسافری که عجله داره و همین جوری آن ماشینی که او را می برد را هم از دست می ده این جریمه ها نباشد که مردم از دست رانندگان این پلتفرم ها بیچاره می شوند یا اینکه اسنپ و تپسی اصلا نباید اجازه بدهند ماشین اوراقی ، بدون بیمه و معاینه فنی وارد سیستم بشه طرف ، ۲۰۰ هزار تومان پول نمی ده که سوار پراید ۲۰ سال پیش ، تصادفی و اوراقی بشه و روی آهن و فنر بجای صندلی بشینه .

    • ناشناس

      خیلی کرایه پرداخت میکنید انتظار هم دارید با بی ام و بیان دنبالتون

    • شریفی

      ۲۰۰تومن الان چی میدن ،اسنپ نباشه همون مسیر و باید۵۰۰ بدی

    • نازنین

      یه سر شهرستان بزن نکنه با کرایه ۲۰ هزار تومنی توقع بنز داری ..طوری هم برخورد میکنین انگار با چندرغاز کرایه صاحب راننده و ماشینش شدین

  • محمد پاسخ

    تا حالا حتی یکبار هم اسنپ نه به اشتباهاتش پاسخگو بوده ونه به مشکلاتش! من هم مثل بقیه رانندگان مطمئنم که اسنپ هیچ چیز جز کمیسیونش براش مهم نیست و اهمیتش به مسافر هم به دلیل اینه که منبع اصلی درآمدشه و گرنه مسافرهم براش بی اهمیته

  • ناشناس پاسخ

    والا چند روز پیش من سفر رو تایید کردم در عرض چند ثانیه سفر از سوی مسافر لغو شد الان میبینم کمسیون سفر ب من زده شده . اعتراض کردم کارساز نبود. والا این پولا حرامه حرام

  • حدیث پاسخ

    فقط باید گفت تف به ذات اونی که اسنپ رو راه انداخت .کارو کاسبی تاکسی ها وآژانسها تعطیل شد والان هرروز یه قیمت مزخرفتر از روز قبل .تف به رییس اسنپ

  • اسماعیل پاسخ

    اسنپ جدیدا خیلی ازسفرهای که توسط راننده سرویس دهی نشده وخودمسافر لغو میکندکمسیون کسرمیکنیدوسفرهای بین شهرهای که بیش از۲۰۰کیلومترهست هزینه کرایه یک مسافر ی که با کاشی‌های خطی طی میشودهم نمیزندبرای مثال ازمرودشت تایاسوج که کرایه منصفانه این مسیرزیر یک ملیون نیم نبایدباشد۵۴۰میزند۲۰درصدهم کمسیون کسرمیکندمن نمیدانم برچه مبنایی اینجورمسیرهارااینجوری قیمت گزاری میکندامسال بنده که ازسرناچاری و نبود کاررویی به این کار آوردیم بخاطرزن بچه مون بایدخیلی سختی بکشیم وصدای رانندگان به هیچ جانمیرسه چون اسنپ فقط وراحت بدون هیچ گونه اسطلاکی کمسیون خودش کم میکنه ومشکلات رانندگان براشون اهمیت نداره

  • بدبخت پاسخ

    من راننده اسنپ وانتم در ۱۰ روز گذشته ۶ میلیون جریمه لغو سفارش داشتم

  • حامد سوریان پاسخ

    اسنپ میگه سرویسی که اشتباهی هم زدی باید تا تهش بری و گرنه جریمه میشی.
    بعد سرویس میده بیست دقیقه تو ترافیک کولر هم بگیر کلا ۶۰ هزار تومن کرایه است ،به غیر از استهلاک ماشین ،۱۳ تومن هم کمیسیون کم می‌کنه ،هیچ راه اعتراضی هم نمیذاره

  • علی پاسخ

    من از این بی عدالتی و دزدی که اشکارا می شه و اسنپ میندازه گردن لوکیشن خسته شدم کلا گذاشتم کنار با این که راننده حرفه ای بودم الان حد اقل اعصابم راحته

  • ناشناس پاسخ

    من جزو همین‌ها هستم سفری که مسافر لغو کرد رو واسه من ۱۰۰ هزار تومن کمسیون کم کرد جوابگو هم نیسن

  • رهگذ پاسخ

    واقعا اوضاع خیلی بهم وره

  • محمد پاسخ

    آقای عزیز شما که می خواهی ماشین خوب و مدل بالا سوارشی بجای پراید لطف کن و بجای اسنپ اکو اسنپ پلاس درخواست کن ،که ناراحت نباشی ،هرچقدر پول بدی اش می خوری، اسنپ بابت همیغلغو سفر مسافر از من چند بار کمیسیون کسر کرده که انشالله..... بشه

  • محمد حیدری پاسخ

    سلام چرا همچین کسب و کاری نباید زیر نظر یک ارگان کاملا دولتی با قوانین جمهوری اسلامی انجام نشود تا دست سود جویان را از این سوئ استفاده ها قطع نکند یا چرا اجازه داده شود حاصل دسترنج عمر و زحمت وتلاش رانندگان زحمتکش را عده ای سود جو به صورت نجومی چپاول کند

  • ناشناس پاسخ

    من به همین دلایل دیگر در اسنپ کار نمیکنم

  • نادر پاسخ

    چرا برای مسافر که لغو میکند جریمه ای دیده نمی شود؟ با تایید سفر بعد چند دقیقه می رسی مبدا، مسافر جواب تلفن را نمیده. ۹۰ درصد رانندگان اسنپ از روی ناچاری هستند چون کرایه اسنپ واقعا به صرفه نیست خصوصا با کمیسیون ۲۲ درصد ..

  • مهراب خانلو پاسخ

    من درتاریخ یازدهم مرداد در ساعت یک ربع به ۳ بعدازظهر ماشینم خراب شد ومسافرم باپشتبانی تماس گرفته وپشتبانی بلافاصله سفر را لغو وبیست دقیقه بعد یک اسنپ جایگزین فرستادن بعد درساعت پنج و بیست شش دقیقه ازمن کمسیون عوارض شهرداری ومالیات کم کردن درصورتی خودشان لغو سفر را زدن ومسافر یک ریال هم بمن پرداخت نکرده اسنپ از راننده داره دزدی میکنه

  • علي پاسخ

    دقيقأ همين مشكلو منم دارم و خون دل شدم دستمم به هيچ جا بند نيست

  • میثم بیگی پاسخ

    اسنپ وتپسی اصلا دلش به راننده نمیسوزه

  • میثم پاسخ

    راننده گان عزیز بیاید ۱هفته آزاد کار کنیم این ظلم که در حق راننده میشه باهم اتحاد پیدا کنیم همچی درست میشه

  • حبیبی پاسخ

    دربنگاههای اقتصادی کمسیون ازدوطرف گرفته میشه این پلتفرم نقش یک بنگاه راداره چرا کمسیون فقط ازراننده کم میشه کمیسیون بایدازدوطرف کم بشود ضمن اینکه راننده کمسیون میده نصف کمسیون ازمسافر کسر بشه لطفاً مطرح بشه

  • مرتضی پاسخ

    این مسخره بازیها چیه .توی این 2ماه1500ازمن کمیسیون برداشته.دزده اسنپ اصلا من سفر انجام ندادم خود مسافر لغو میزنه.