◄ جریمه رانندگان اسنپ به دلیل لغو سفرهای از روی ناچاری؛ اعتراض رانندگان به کسر کمیسیون بی دلیل
موارد متعدد جریمه رانندگان اسنپ با اعتراض آنها مواجه شده چرا که چاره ای جز لغو سفر نداشته اند. از طرفی برخی اوقات کمیسیون هایی از آنها کسر می شود که سفر آن را نرفته اند و کرایه ای دریافت نکرده اند!

بازتاب مشکلات رانندگان تاکسی های اینترنتی در تین نیوز با موجب تماس های فراوان دیگری از سوی آنها با این رسانه شده است. ضمن این که کامنت های انتقادی و پرتعدادی نیز از سوی رانندگان اسنپ و تپسی ذیل گزارش های ما از مشکلات آنها درج می شود که ضروریست مدیران اسنپ و تپسی و مسئولان حمل و نقل شهری، شهرداری ها و هر نهاد مسئول دیگری که بر کار پلتفرم های مشهور حمل و نقل اینترنتی نظارت دارند نسبت به این مشکلات پاسخگو باشند.
از جمله مشکلاتی که رانندگان اسنپ به آن به شدت معترضند جریمه ای است که به دلیل لغو سفر از سوی پلتفرم ها به آنها تحمیل می شود. رانندگان اظهار می کنند هر گونه اعتراض و توضیحی در این زمینه به پشتیبانی اسنپ و تپسی بی نتیجه است و این پلتفرم ها همیشه حق را به مسافر می دهند. این در حالیست که در برخی موارد راننده به دلیل معطلی زیاد یا مشکلات جی پی اس و پیدا نکردن آدرس مسافر، چاره ای جز لغو سفر ندارد و مسافر هم پاسخگوی موبایل خود نیست که سفر را لغو کند. حتی بعضی مسافران که پاسخگو هستند نیز اعلام می کنند لغو سفر را نمی زنند!
معضل دیگری که رانندگان اسنپ و تپسی با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که گاهی کمیسیون سفرهایی که لغو شده است از آنها کسر می شود.
کرایه های نگرفتهی رانندگان اسنپ و کمیسون های کسر شده از آنها!
یکی از رانندگان در این باره نوشته است: اسنپ به تازگی سفرهایی که مسافران عامدانه آنها را لغو می کنند و سفر انجام نمی شود را مشمول کمیسیون می کند!
به این معنی که با وجود لغو سفر کمیسیون به صورت کامل کسر می شود. به عنوان مثال روز چهارشنبه 8 مردادماه من سفری داشتم از میدان محمدیه به لواسان که دو مقصده و با توقف ۱۵ دقیقه ای بود. نرخ کرایه این سفر ۷۳۵ هزار تومان بود و مسافر سفر را لغو کرد.
بعد از ۵ دقیقه از لغو این سفر، من سفر بعدی را به سمت کرج گرفتم. زمانی که به کرج رسیدم متوجه شدم از سفری که با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان انجام دادم نزدیک ۳۰۰ هزارتومان کمیسون کسر شده است. این رقم کمیسیون کاملا غیرمعقول بود. به برنامه مراجعه کردم دیدم سفر لواسان انجام شده و ثبت شده است.
سوال من از مدیران این پلتفرم و پشتیبانی این است که چگونه امکان پذیر است من ۵ دقیقه ای مسیر دو ساعته رفت و دو ساعت برگشت به لواسان را رفته باشم! این اتفاقی است که علاوه بر من برای تعداد دیگری از همکاران دیگر رانندگان اسنپ و تپسی نیز افتاده است.
انتهای پیام
در تجارت ، همیشه حق با مشتریست رانندگان اسنپ و تپسی هم ، مشکلات زیادی برای مسافرین ایجاد می کنند نمونش اینکه تا سفر می بینن بدون اینکه مقصد را متوجه بشن قبول می کنن بعد می بینن جای دلخواه شان نیست و لغو می کنن و بدبخت مسافری که عجله داره و همین جوری آن ماشینی که او را می برد را هم از دست می ده این جریمه ها نباشد که مردم از دست رانندگان این پلتفرم ها بیچاره می شوند یا اینکه اسنپ و تپسی اصلا نباید اجازه بدهند ماشین اوراقی ، بدون بیمه و معاینه فنی وارد سیستم بشه طرف ، ۲۰۰ هزار تومان پول نمی ده که سوار پراید ۲۰ سال پیش ، تصادفی و اوراقی بشه و روی آهن و فنر بجای صندلی بشینه .