| کد خبر: 200032 |

◄ پشت‌پرده ارزانی کرایه تاکسی‌های اینترنتی

در این شرکت‌ها همه چیز به نفع شرکت‌ها و مسافران است و صاحبان شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر برای جذب مسافر و سود بیشتر حق رانندگان را پایمال و به جای کم کردن از کمیسیون خودشان، نرخ‌ کرایه‌ها را بالا و پایین می‌کنند.

تین نیوز

اگرچه برخی مسافران تاکسی‌های اینترنتی از ارزانی، در دسترس بودن، کنترل مسیر و امنیت مسافر، حق انتخاب خودرو و ... به عنوان مزایای این تاکسی‌ها یاد می‌کنند اما یک راننده تاکسی اینترنتی معتقد است در تاکسی‌های اینترنتی همه چیز به نفع شرکت‌ها و مسافران است و  از رانندگان بهره‌کشی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، یک مسافر تاکسی‌های اینترنتی در تماس با ما در مورد مزایای این تاکسی‌ها گفت: این تاکسی‌ها ارزان بوده و جیب مردم را خالی نمی‌کنند، اجازه انتخاب به مسافر می‌دهند و با کنترل مسیر پیگیر انتقال مسافر بوده و اگر تاکسیرانی تمایل دارد مردم از ناوگان تحت پوشش این سازمان استفاده کنند، باید هزینه‌های سفر را کم کرده و با کنترل مسیر امنیت مسافر را حفظ کند.

این اظهارات در حالی بیان شد که یک راننده تاکسی در پاسخ به دیدگاه مذکور با طرح این پرسش که «ارزان  بودن کرایه‌ها از جیب چه کسانی است؟»، بیان کرد: عده‌ای از افراد بیکار به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی به فعالیت رانندگی تاکسی‌های اینترنتی روی آورده و در حال استثمار توسط این شرکت‌ها هستند و چیزی هم جز استهلاک خودرو برایشان باقی نمی‌ماند.

وی افزود: رانندگان این تاکسی‌ها فاقد هرگونه پشتیبانی و خدمات دهی از سوی شرکت‌های مرتبط هستند و اغلب از سرناچاری به این حرفه اشتغال دارند.

یک راننده دیگر نیز گفت: همه ما از روی ناچاری وارد این کار شده‌ایم، در این شرکت‌ها همه چیز به نفع شرکت‌ها و مسافران است و صاحبان شرکت‌ها در رقابت با یکدیگر برای جذب مسافر و سود بیشتر حق رانندگان را پایمال و به جای کم کردن از کمیسیون خودشان، نرخ‌ کرایه‌ها را بالا و پایین می‌کنند.
 
وی باطرح این پرسش که «چرا زمانی که نرخ‌ کرایه‌ها کاهش می‌یابد، کمیسیون شرکت‌ها کم نمی‌شود» بیان کرد: با این کار قبول درخواست دیرتر انجام و مسافر سرگردان می‌شود.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 3

    کرایه رانندگان تاکسی اینترنتی و میزان درآمدشان پایین نیست یک راننده تاکسی اینترنتی ، برخلاف یک راننده تاکسی داخل شهر یا یک راننده آژانس می تونه از صبح الطلوع تا آخر شب پشت به پشت مسافر بزند هر منطقه ایی می رسد و مسافرش را پیاده می کند دو تا کوچه بالاتر پایین تر مسافر بعدی را می زند درآمد یک راننده تاکسی اینترنتی ، خرج در رفته و کارکرد خالص به ماهی 5 میلیون تومان می رسه که از درآمد معلمین ، کارگران و اکثر کارمندان بالاتره این گلایه ها بی معنیه و بوی طمع و سودجویی از وضعیت فعلی می ده .