| کد خبر: 42633 |

قاضی‌پور: برخی نمایندگان مجلس همچنان پیگیری استیضاح نعمت‌زاده هستند

تین نیوز | عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ‌گفت: موضوع استیضاح وزیر صنعت‌ به‌دلیل عضویت در هیئت مدیره ۱۸ شرکت، رانت ۶۵۰ میلیون یورویی و بی‌توجهی به یک مصوبه هیئت دولت مطرح بوده اما هیئت رئیسه مانع از پیگیری آن است.
 
نادر قاضی‌پور با اشاره به استفاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از رانت 650 میلیون یورویی اظهار داشت: آقای نعمت‌زاده رانت 650 میلیون یورویی را تنها به یک نفر داده در حالی‌که به شرکت‌هایی که همزمان با آن درخواست کرده بودند، چنین مجوزی نداده است.
 
وی تصریح کرد: متعاقب این اتفاق موضوع مورد اشاره در شورای رقابت مورد بحث قرار گرفته و حتی آخرین اعلام بانک مرکزی نیز خواسته شد اما پاسخی ندادند بنابراین اگر مسئله به این شکل پیش رود، مجبور هستیم به استناد نامه‌های دیوان محاسبات حکم صادر کنیم.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ‌وزیر صنعت، معدن و تجارت با کدام مجوز، شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه را که قرار بود در آذربایجان‌غربی ‌به‌عنوان تنها استان هم مرز با ترکیه ایجاد شود، به آذربایجان‌شرقی منتقل کرده است. آیا این ظلم به آذربایجان‌غربی نیست و وی باید تنها به همشهریان خود خدمت کرده و استان ما را از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران محروم می‌کرد؟
 
وی تصریح کرد: ‌آذربایجان‌شرقی هیچ مرز مشترکی با ترکیه ندارد بنابراین سئوال اینجا است که وزیر صنعت، معدن و تجارت با کدام مجوز مصوبه هیئت دولت را که قرار بود در آذربایجان‌غربی شهرک صنعتی مشترک با ترکیه، در منطقه آزاد ماکو ایجاد شود، به شهر تبریز انتقال داده است؟
 
قاضی‌پور افزود: هم‌اکنون اسنادی که اداره ثبت شرکت‌های کشور ارائه داده نشان می‌دهد که آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در 18 شرکت عضو هیئت مدیره است.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: موضوع طرح استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت هم‌اکنون در بین تعدادی از نمایندگان در حال پیگیری است اما هیئت رئیسه مانع از اجرای طرح استیضاح بوده و تاکنون درخواست نمایندگان را قبول نکرده است در حالی‌که که اگر هیئت رئیسه طرح را بپذیرید این وزیر را حتما برکنار می‌کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.