| کد خبر: 258684 |

وضعیت مطلوب ایمنی و استانداردهای عملیاتی بنادر کشور

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، وضعیت بنادر کشور در حوزه ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری را بسیار مطلوب توصیف کرد.

تین نیوز

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، وضعیت بنادر کشور در حوزه ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری را بسیار مطلوب توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مسعود پل مه  درباره اهمیت و ضرورت ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری برای شرکت های دریایی و بندری داخلی و بین المللی، اظهار داشت: به طور قطع استانداردسازی پایه و اساس هر فعالیت است و در این راستا باید توجه جدی به بومی سازی استانداردهای بین المللی در ایران داشته باشیم. 

وی ادامه داد: به دلیل شرایط تحریمی و عدم ارتباط با بازیگران اصلی حوزه بندری و دریایی دنیا، شرایط کارکردی حمل و نقل دریایی در کشور، ایرانیزه شده است هرچند تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا بتوانیم رویکردهای بین المللی را حفظ کنیم.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به اینکه اگر بازیگران اصلی در بنادر کشور حضور نداشته باشند، توانمندی و قابلیت حداکثری برای دستیابی شرایط رو به رشد و بهره وری بالا را نخواهیم داشت، عنوان کرد: باید توجه کنیم ارتقاء علمی نیروی انسانی به ویژه در بخش مدیران، پاشنه آشیل به شمار می رود.

به گفته پل مه، باید شرایط آموزشی تغییر کند و آموزش های موجود مدرک محور نباشد بلکه با در نظر گرفتن افق و نگاه بین المللی در راستای توانمندسازی افراد برای اجرای عملیاتی آموزش ها، پیش رفت.

وی با بیان اینکه آموزش و استاندارد دو بال توسعه هستند و هر دو باید مدنظر قرار گیرند، اظهار داشت: وضعیت ارتقاء ایمنی و استانداردسازی عملیات بندری با توجه به شرایط عملیاتی حاکم بر بنادر، بسیار مطلوب است و خوشبختانه سازمان بنادر در میان سازمان های فنی حاکمیتی، دارای نگاه رو به جلو و هدفگذاری قابل تحقق است و در این حوزه می توان عنوان کرد که گوی سبقت را از سایرین ربوده است.

ضرورت واگذاری بخشی از امور به بخش خصوصی

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در خصوص اقدامات مدنظر برای رسیدن به اهداف تبیین شده در حوزه ارتقاء ایمنی و استانداردسازی بنادر، گفت: تفویض اختیار بخشی از امور دریایی و بندری به بخش خصوصی مسئله بسیار مهمی است و در این راستا بخش خصوصی باید توانمندی لازم را برای اجرا داشته و در عین حال پاسخگو باشد.

 پل مه خاطر نشان کرد: زمانی که قابلیت رقابت صحیح را در بازار به وجود آوریم، ذی نفعان برای کسب سهم بیشتر از بازار نیازمند ارتقای توانمندی های کمی و کیفی هستند و به طور قطع یکی از پارامترهای مورد نیاز، توجه به مقوله ایمنی، امنیت و استاندارسازی محیط کسب وکار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.