بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

سهم ۸۰ درصدی سوانح بندری در حوزه ترافیک جاده ای

مدیرعامل با اشاره به سهم ۸۰ درصدی سوانح بندری در حوزه ترافیک جاده ای، اظهار داشت: عمده حوادث ترافیکی در بنادر ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات است که به نظر می رسد به سختگیری های بیشتری، برای اعمال قوانین و کاهش حوادث، نیاز داریم.

تین نیوز |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، متقاعد کردن و تزریق روحیه رعایت ایمنی در افراد را مهم ترین عامل در کاهش حوادث و سوانح دریایی و بندری دانست و تاکید کرد: تا زمانی که فرهنگ ایمنی در میان پیمانکاران و اپراتورهای فعال در بنادر به یک رویه غالب و رفتار جاری تبدیل نشود، هرگونه رفتار نظارتی در این زمینه کارایی و تاثیر لازم را نخواهد داشت.

به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست ستاد HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران این سازمان، همچنین بر تقدم فرهنگ سازی بر اقدامات نظارتی و در راستای توسعه ایمنی و کاهش حوادث بندری تاکید کرد و گفت: حتی ابزاری چون نظارت حداکثری و قوی نیز کارایی و اثرگذاری توسعه فرهنگ ایمنی در کلیه زیربخش های فعال در بنادر را ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات و فعالیت های سازنده سازمان در راستای ساختارمند کردن مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست در کلیه بنادر کشور و کاهش حوادث ناشی از کار در بنادر، تاکید کرد: برای تدوام روند رو به رشد ارتقای ایمنی در امور بندری و دریایی، باید از تمامی ظرفیت های آموزشی و همکاری با دانشگاه ها و مراکز دانش بنیان به خوبی استفاده کنیم.

مدیرعامل با اشاره به سهم ۸۰ درصدی سوانح بندری در حوزه ترافیک جاده ای، اظهار داشت: عمده حوادث ترافیکی در بنادر ناشی از عدم رعایت قوانین و مقررات است که به نظر می رسد به سختگیری های بیشتری، برای اعمال قوانین و کاهش حوادث، نیاز داریم.

در این نشست همچنین اعضای هیئت عامل سازمان نیز بر غیر موثر بودن HSE در برخی عملیات بندری مانند عملیات تخلیه وبارگیری کالاهای خطرناک؛ تحلیل و آسیب شناسی سوانح بندری به منظور انجام اقدامات اصلاحی؛ سیاست گذاری و اولویت بندی اهداف مهم در حوزه ایمنی و پدافند غیرعامل و ارائه راهکار برای دستیابی به خوداظهاری دقیق تر از بنادر تاکید کردند.

کاهش ۲۰ درصدی حوادث ناشی از کار در بنادر

بنا بر این گزارش، در این نشست همچنین عبداله جعفری، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست( HSE)  در تشریح اهم اقدامات سال گذشته این مدیریت در راستای ارتقای ایمنی و کاهش سوانح بندری از متمرکز کردن ساختار HSE در تمامی بنادر بزرگ بازرگانی کشور خبر داد.

به گفته جعفری، تدوین نظام نامه جامع HSE؛ درج الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست در قراردادهای راهبری و سرمایه گذاری و تدوین شیوه جدید برگزاری دوره های آموزشی مدیریت بهینه و استفاده از ظرفیت های آموزشی بنادر و ستاد، از دیگر اقدامات در راستای توسعه ایمنی بنادر قلمداد می شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست( HSE) سازمان بنادر و دریانوردی از کاهش ۲۰ درصدی مجموع حوادث ناشی از کار در بنادر خبر داد و گفت: طی یک سال گدشته و در دوره جدید مدیریت HSE در سازمان بنادر، علاوه کاهش ۱۳ درصدی تعداد آتش سوزی ها، شاخص ایمنی بندری، بر اساس اعلام در جشنواره شهید رجایی، ۲۴ درصد رشد داشته است.

جعفری با اشاره به تداوم ساخت و تحویل خودروهای آتش نشانی پیشرفته در بنادر در سال جاری و انسجام بخشی در هدف گذاری   تهیه نقشه راه در برنامه های اختصاصی و عملیاتی، خاطر نشان کرد: برآوردها و مطالعات نشان می دهد عمده حوادث بندری به میزان ۳۰ درصد در اسکله ها صورت می گیرد که با آسیب شناسی در این زمینه، درصد اجرای فرایند بهبود هستیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارگر پاسخ

    رانت خواری و لابی گری خارج از عرف و شرع که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جرم هم محسوب می‌شود در قانون اساسی ... فعلی که کاملا یکی از بی کفایت ترین مدیران سال های اخیر سازمان بنادر بودن ؛... با لابی که با ... کرده الان با حفظ سمت مدیرکل حراست سرپرست معاونت برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر با توجه به خدمات ناشایسته ای که از جمله دزدی ۱۱۰ میلیارد آقای ...بندر خوزستان و سفارش پروژه شرکت آریا بنادر ایرانیان یک شرکت زیانده بعلت دریافت رشوه و پشت پرده جلو انداخته و مبلغ دلاری دریافت کرده است.(لطفا قابل رویت بزازید ممنون)