| کد خبر: 257901 |

آغاز تعمیرات سالانه ۵۸ فروند علائم کمک ناوبری شناور در آب‌ های هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات تعمیر و نگهداری سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰ علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب ها و جزایر این استان خبر داد.

تین نیوز

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز عملیات تعمیر و نگهداری سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰ علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب ها و جزایر این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی زاده اظهارداشت: عملیات تعمیر سالانه ۵۸ فروند بویه از مجموع بیش از ۱۵۰ علائم کمک ناوبری واقع در اقصی نقاط آب ها و جزایر این استان توسط شناور بویه گذار حجاز 66 و شناورهای مولتی کت مراد 1 و 2 آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه دارد.  

وی با بیان اینکه بخش زیادی از تامین ایمنی دریانوردی در آبراه ها، به موضوع چراغ ها و علائم کمک ناوبری اختصاص دارد، ادامه داد: تعمیرهای دوره ای در بازه های زمانی 15 روزه، 2 ماهه، شش ماهه و سالانه انجام می گیرد. 

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: در سرویس های سالانه، بویه و متعلقات آن به صورت کامل از آب خارج شده و بعد از انجام عملیات خزه تراشی، رنگ آمیزی و تعویض قطعات و تجهیزات فرسوده، دوباره در موقعیت خود مستقر می شود. 

به گفته وی؛ بخش چراغ ها و علائم کمک ناوبری اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی تلاش می کند با پایش مستمر و دوره ای علائم کمک ناوبری مطابق دستورالعمل ها و قوانین موسسه بین المللی چراغ ها و علائم کمک ناوبری و حاصل شدن آماده به کاری مداوم تمامی علائم کمک ناوبری تحت نظارت؛ بالاترین سطح ایمنی دریانوردی برای شناورهای درحال تردد در استان فراهم آورد.  

وی خاطرنشان کرد: برای افزایش سطح ایمنی ترددها و کاهش سوانح دریایی، شناورها باید نشانه های قابل اطمینانی را به صورت مستمر و دائم برای شناسایی مسیر و خطرات بالقوه آن در اختیار داشته باشند. 

گفتنی است؛ به تمامی سیستم ها، روش ها، ابزارها و وسایلی که در محیط خارج از یک شناور به منظور کمک به تعیین موقعیت شناور، تعیین مسیر ایمن و اخطاردهی به شناور در مواقع بروز خطر و یا وجود مانع مورد استفاده قرار می گیرد، علائم کمک ناوبری گفته می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.