| کد خبر: 257979 |

ایران و بنگلادش در صنایع کشتی سازی همکاری می کنند

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت: شرکت های کشتی سازی بنگلادش می توانند تامین کننده خوبی برای قطعات مورد نیاز کشتی های ایران باشند.

تین نیوز

جولیا موین در نشست با رئیس اتاق بازرگانی آبادان اظهارکرد: بنگلادش به دلیل برخورداری از صنعت ساختمانی پویا به فولاد، آلمینیوم و مس نیاز دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران با اشاره به فعال بودن شرکت های کشتی سازی بنگلادش افزود: شرکت های کشتی سازی بنگلادش می توانند تامین کننده خوبی برای قطعات کارکرده کشتی های دیگر کشورها باشند.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران گفت: کشور ایران منابع غنی برای نفت و گاز دارد در حالی که کشور ما از این منابع و ثروت بی بهره است لذا ایران و منطقه آزاد اروند می تواند بازار خوبی در این زمینه در کشور بنگلادش داشته باشند.

موین بیان کرد: فرصت های زیادی برای همکاری تجاری و اقتصادی ایران، منطقه آزاد اروند و بنگلادش وجود دارد و ما در بخش تجاری سفارت بنگلادش آماده هرگونه همکاری برای گسترش مراودات تجاری، افزایش سطح همکاری های دو کشور و تسهیل تجارت بین الملل با بازرگانان ایرانی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان نیز در این نشست گفت: خرما و محصولات کشاورزی منطقه آزاد اروند با واردات پوشاک بنگلادش تهاتر خواهد شد.

اسدالله کردزنگنه نبود خط کشتیرانی بین ایران و بنگلادش را از مشکلات روابط تجاری این ۲ کشور عنوان کرد و افزود: قرار است وزارت امور خارجه در این خصوص پیگیری کند و در انتظار نتایج آن هستیم.

وی اظهارکرد: با سفیر کشور بنگلادش تعامل کردیم خرما و محصولات کشاورزی را به کشور بنگلادش صادر و با واردات پوشاک آن را تهاتر کنیم، پیشنهاد شد یک اتاق فکر و یا کمیته ای به منظور همکاری کشور بنگلادش و منطقه آزاد اروند تشکیل شود و به صورت مستمر جلسات آن برگزار شود.

بر اساس این گزارش، تشابهات فرهنگی و دینی کشورهای ایران و بنگلادش فرصتی برای همکاری های اقتصادی ایران و بنگلادش است. روابط این دو کش باید گسترده تر شود و بازرگانان در این زمینه نقش بسیار مهمی بر عهده دارند

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.