| کد خبر: 249203 |

شکستن رکود حمل و نقل دریایی در زمان تحریم

مدرس خیابانی، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ بر خلاف همه محدودیت‌ های تحریمی، امسال در مقایسه با پارسال ۴۱ درصد افزایش رکورد حمل و نقل دریایی کالا را به نام خود ثبت کرده ایم.

تین نیوز

مدرس خیابانی، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ بر خلاف همه محدودیت‌های تحریمی، امسال در مقایسه با پارسال ۴۱ درصد افزایش رکورد حمل و نقل دریایی کالا را به نام خود ثبت کرده ایم.

به گزارش تین نیوز ،  محمدرضا مدرس خیابانی، در نخستین همایش ملی آمایش سرزمین، گفت: تمامی سوخت ناوگان کشتیرانی معادل ۳۶۸ هزار تن از داخل کشور تامین می شود این درحالی است که سوخت کم سولفور در داخل تولید نمی شد و دشمنان کشور منتظر زمینگیر شدن ناوگان کشتیرانی بودند، اما با همراهی وزارت نفت، پالایشگاهی در مرکز کشور توانست این سوخت را تامین کند.

نائب رئیس هیئت مدیره گروه کشتیرانی ادامه داد:‌ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون ۷۲ درصد تعمیرات ادواری شناورهای خود را در داخل انجام می دهد.

او با اشاره به اینکه ۱۳۷ کشتی فعال در این سازمان فعال هستند، ‌در خصوص سهم گروه کشتیرانی از بازار حمل ونقل جهانی نیز گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تن کالا جابه جا شده است که در مقایسه با پارسال حدود ۴ درصد افزایش داشته است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه حمل و نقل از کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، منافع عظیمی را برای ایران در پی دارد، گفت: گروه کشتیرانی در شرق هند، دفتری را به همین منظور تاسیس کرده است که این مسیر از نظر زمانی ۴۰ درصد و از نظر هزینه ۳۰ درصد به نفع صاحبان کالا خواهد بود.

او افزود: در راستای تقویت فعالیت ها در دریای خزر و همچنین توسعه حمل و نقل کالا از طریق کریدور شمال - جنوب راهبری بندر سالیانکا در روسیه را با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری در اختیار گرفتیم که امیدواریم، بخشی از کالاهای صادراتی کشور از طریق این بندر به شمال روسیه منتقل شود.

او ادامه داد:‌ پارسال بمنظور تقویت ناوگان گروه کشتیرانی در مسیر کریدور شمال - جنوب، با شرکت کشتی سازی صدرا، قرارداد ساخت ۲ فروند شناور سه هزار تنی جنرال کارگو و ۲ فروند شناور کانتینری را منعقد کردیم.

بگفته مدیر عامل سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در پی انعقاد قرارداد ساخت ۴ فروند شناور اقیانوس پیما هستیم که قادر به جابه جایی ۴۰ هزار تن کالا را خواهند داشت.

نائب رئیس هیئت مدیره گروه کشتیرانی در خصوص برنامه جامع پنج ساله گروه کشتیرانی در حوزه توسعه ناوگان نیز، گفت: هم اکنون دارای ۱۳۷ فروند شناور هستیم که امیدواریم در پایان برنامه پنج ساله این تعداد به ۱۸۶ فروند شناور برسد.

مدیر عامل کشتیرانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ‌همچنین‌ گفت:‌ هم اکنون سهم کشتیرانی از حمل محمولات داخلی ۲۲ درصد بوده که هدف گذاری ایران سازمان برای افق ۵ ساله رسیدن به سهم ۳۶.۴ درصد است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: بازار

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.