| کد خبر: 248844 |

موافقت گمرک روسیه با پیشنهاد ایران برای پلمب الکترونیک کامیون های تجاری

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: گمرک روسیه با پیشنهاد ایران برای پلمب الکترونیک کامیون های تجاری به توافق رسیده اند که گام بزرگی در راستای تجارت آزاد محسوب می شود.

تین نیوز

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: گمرک روسیه با پیشنهاد ایران برای پلمب الکترونیک کامیون های تجاری به توافق رسیده اند که گام بزرگی در راستای تجارت آزاد محسوب می شود.

به گزارش تین نیوز، مهدی صفری در همایش تجاری ایران و روسیه اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح کامیون های ایرانی بعد از پلمب بدون بازگشایی و لمس کالا در گمرک روسیه به مقصد می رسند که این شیوه یک گام از گمرک سبز بالاتر است، دو کشور را به تجارت آزاد نزدیک تر خواهد کرد.

وی با اشاره به مذاکرات رؤسای جمهور دو کشور برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی، تصریح کرد: نتیجه این گفت وگوها به تجارت پنج میلیارد دلاری در گام نخست رسیده است که با سفر وزرای مربوطه توافقات خوبی به دست آمد که زمان آن رسیده تا نتیجه این توافقات را مشاهده کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با بیان اینکه موضوع بهبود حمل و نقل در توسعه روابط تجاری مهم است و خاطرنشان کرد: برای کریدور شمال - جنوب جلسات چند جانبه ای برگزار شده تا جهت رفع مشکلات در بخش راه آهن اقدام شود و تعرفه های راه آهن از روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری اسلامی به ثبات برسد.

صفری با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت ها در بخش حمل و نقل دریایی در دریای خزر و سیاه، اظهار کرد: دو کشور اقدام سریعی در این زمینه نکرده اند و فقط به طور موقت چند کشتی برای حمل کانتینر خریداری شد؛ اما چند بانک برای خرید کشتی در دریا خزر به این مسیر وارد شده اند.

وی با اشاره به اینکه خطوط هوایی میان دو کشور به طور نامحدود فعالیت می کند، تصریح کرد: در ماه بیش از ۸۰ پرواز در تردد می کند که برای توسعه روابط بسیار مهم است؛ فعالیت های گمرکی و توسعه حمل و نقل بسیار مهم است و اگر این دو مهم نباشد، توسعه روابط به بن بست خواهد رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آیا این توافق ( پلمپ الکترونیکی ) با کشورهای مسیر بین ایران و روسیه هم منعقد شده است؟