| کد خبر: 247490 |

توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می بخشد

افسر ارشد تامین امنیت دریایی کشور، دریانوردی را شغلی سخت و مقدس دانست که در جامعه ما مظلوم واقع شده است و گفت: جایگاه واقعی دریانوردی کشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که امروزه شاهد آن هستیم.

تین نیوز

افسر ارشد تامین امنیت دریایی کشور، دریانوردی را شغلی سخت و مقدس دانست که در جامعه ما مظلوم واقع شده است و گفت: جایگاه واقعی دریانوردی کشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که امروزه شاهد آن هستیم.

به گزارش تین نیوز، امرالله شهری در آستانه روز جهانی دریانوردی با اشاره به ضرورت حمایت همه جانبه کشور از مقوله دریانوردی با توجه به ظرفیت های فوق العاده دریایی، بندری و منابع انسانی، اظهار داشت: حمایت از دریانوردی در کشور ما باید از سوی دولت، مجلس شورای اسلامی، حاکمیت و ارگان های دریایی بیش از پیش مدنظر قرار گیرد و ارزش و منزلت شغل دریانوردی برای تمامی آحاد جامعه نه صرفا در شعار بلکه در عمل، نمایان شود.

بنادر امروزه در دنیا، بنگاه های اقتصادی هستند

وی با بیان اینکه بنادر به عنوان بنگاه های اقتصادی کشور محسوب می شوند و خوشبختانه کشور ما در شمال و جنوب از بنادر بزرگ تجاری و بنادر کوچک برخوردار است و علاوه بر وجود دریا در شمال به آب های آزاد در جنوب دسترسی دارد، عنوان کرد: حمل و نقل دریایی از مزیت هزینه کمتر، سرعت بیشتر، امنیت و ایمنی بالاتر و نیز امکان انتقال کالا با حجم و وزن بیشتر برخوردار است و همین مزیت ها موجب می شود تا تجار و بازرگانان علاقه بیشتری به استفاده از این مد حمل و نقل از خود نشان دهند.
افسر ارشد تامین امنیت دریایی کشور افزود: با توجه به موقعیت ویژه استراتژیک و جغرافیایی ایران، کشورهای مختلف از نظر اقتصادی چه در بخش تامین و چه در حوزه ترانزیت کالا، نیازمندی های بسیاری نسبت به کشور ما دارند و باید بتوانیم از مزیت های دریایی، بندری، ترانزیتی، صادراتی و جغرافیایی خود به بهترین شکل در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور گام برداریم.
شهری با تاکید بر اینکه ظرفیت دریایی کشور بسیار بیشتر از آن چیزی است که امروزه شاهد تحقق آن هستیم، عنوان کرد: توسعه حمل و نقل دریایی کشور موجب می شود در دوران تحریم و در مقاطع زمانی دیگر بتوانیم جایگاه دریایی خود را در منطقه حفظ کنیم.

ضرورت توجه ویژه به آموزش دریانوردان 

وی با اشاره به اینکه توجه به مقوله آموزش دریانوردان یکی از مهمترین مسائلی است که در حوزه دریانوردی باید به آن توجه داشت، خاطرنشان کرد: باید برگزاری دوره های تخصصی آموزشی دریانوردان در دستور کار قرار گیرد و همانند گذشته که شاهد اعزام نیروهای متخصص به خارج از کشور برای دانش افزایی و افزایش مهارت های دریانوردی بودیم، شاهد توجه ویژه به این رویکرد و استمرار آن باشیم.
افسر ارشد تامین امنیت دریایی کشور در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی کشور به منظور ارتقاء وضعیت دریانوردی کشور، بیان کرد: هرچه تجهیزات و ناوگان دریایی به روزتر و مدرن تری داشته باشیم در حوزه دریایی و دریانوردی حرف های بیشتری برای گفتن داریم و می توانیم در سطح وسیع تری از دریاها، اقیانوس ها و بنادر دنیا فعالیت کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری سازمان بنادر و دریانوردی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.