| کد خبر: 230088 |

مغفول ماندن ظرفیت ۱۳ میلیون تنی بنادر انزلی

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه ظرفیت ۱۳ میلیون تنی بنادر انزلی مغفول مانده است،گفت: مهمترین موانع پیش روی تولید کنندگان سودهای بانکی بالا و سرمایه در گردش است که باید برطرف شود.

تین نیوز

 نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه ظرفیت ۱۳ میلیون تنی بنادر انزلی مغفول مانده است،گفت: مهمترین موانع پیش روی تولید کنندگان سودهای بانکی بالا و سرمایه در گردش است که باید برطرف شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، احمد دنیامالی با اشاره به ظرفیت بالای دریای خزر در حوزه بنادر، گفت: ظرفیت کنونی بندرانزلی جمعا به حدود دو میلیون تن رسیده در حالیکه ظرفیت دو بندر این شهر بالای ۱۵ میلیون تن است.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور تحریم داریم اما دچار خود تحریمی نیز هستیم تصریح کرد: مهمترین موانع پیش روی تولید کنندگان سودهای بانکی بالا و سرمایه در گردش است که باید برطرف شود.

وی با اشاره به تلاش مجلس برای کمک به تولید کنندگان در حوزه تقنین و پاسخگو کردن دستگاه‌های متولی، بیان کرد: بخش تولید با اشتغال عجین است لذا به وزاری صمت و تعاون اعلام کردیم به صورت فوری اگر به قانون نیاز دارند به مجلس اعلام کنند تا به صورت دو فوریت موانع تولید را برطرف کنیم.

نماینده مردم انزلی در مجلس ادامه داد: در بخش‌هایی مثل فولاد که با ظرفیت ۵۵ درصد فعال است در سه سال گذشته ۲۶ هزار میلیارد سود دهی داشتیم در حالی که هر تن فولاد در بازار داخلی نسبت به بازار جهاتی قیمت بالاتری دارد و این موارد در مجلس در حال بررسی است.

دنیامالی با اشاره به ظرفیت بالای دریای خزر در حوزه بنادر، گفت: در سال گذشته افزایش ۴۰۰ هزار تنی در بندرانزلی داشتیم که در مجموع به حدود دو میلیون تن رسیده است در حالی که ظرفیت این بندر و بندر کاسپین بالای ۱۵ میلیون تن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت سوخت شناورهای ایرانی در مقایسه با کشورهای همسایه، دو برابر است، تصریح کرد: در نظر داریم که این موضوع را حل کنیم تا قیمت تمام شده کاهش یابد و از ظرفیت دریای خزر بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه آب شرب انزلی از استاندارد خوبی برخوردار است و تنها چند تغذیه چاهی داریم که باید از مدار خارج شود، افزود: در بخش فاضلاب با توجه به کمبود اعتبارات مشکلاتی وجود دارد و ۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای تکمیل شبکه فاضلاب انزلی نیاز است و قرار است حدود ۶۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص یابد.

دنیامالی با اشاره به روند طرح جامع احیای تالاب انزلی، اضافه کرد: پسرفت آب دریای خزر باعث کاهش حجم تالاب شده و با خشکی مواجه هستیم از طرف دیگر سنبل آبی نیز معضلی است که دو دستگاه برای مبارزه و جمع آوری آن مسئولیت دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.