| کد خبر: 220134 |

◄ چابهار، حلقه اتصال کریدور شمال-جنوب

بندر چابهار حلقه اتصال ارسال کالاهای هندی به افغانستان و فراتر از آن به آسیای مرکزی و کشورهای حوزه سی آی اس است. این بندر، بندری در حال توسعه است که می تواند به عنوان موتور محرکهاقتصاد کشور قلمداد شود.

تین نیوز

بندر چابهار حلقه اتصال ارسال کالاهای هندی به افغانستان و فراتر از آن به آسیای مرکزی و کشورهای حوزه سی آی اس است. این بندر، بندری در حال توسعه است که می تواند به عنوان موتور محرکهاقتصاد کشور قلمداد شود.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل یک شرکت حمل ونقل دریایی (فعالیت در چابهار) در اینباره گفت:توسعه چابهار واقعا با سرعت در حال رقم خوردن است و حضور تکنسین های کشور خودمان و همچنین هندی ها در این بندر قابل رویت است.

فرزاد صفارزاده اضافه کرد: حتی عنوان شده که دولت هند بودجه پیشنهادی خود در سال ۲۱-۲۰۲۰ برای توسعه بندر چابهار  را حدود ۱۴ میلیون دلار اعلام کرده است که نشان از عزم این کشور برای ارتباط با جهان از طریق چابهار دارد.

مدیرعامل فراسو بار تاکید کرد: چابهار به هند، افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، نزدیک و خوش مسیر است و به همین دلیل هم تاکید این کشورها بر توسعه چابهار است.

گفتنی است که پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار افزایش یافته و این خبر خوشی برای اقتصاد کشور است چرا که از این بندر می توان صادرات و ترانزیت کالا را افزایش داد. اما کاهش هزینه های بندری، افزایش سرعت توسعه و رشد تخلیه و بارگیری در این بندر می تواند علاوه بر امتیازات داخلی برای اقتصاد کشور، کریدور شمال-جنوب را نیز فعال کند تا از طریق آستارا به کشورهای  آذربایجان، قزاقستان و گرجستان به کشورهای اروپایی وصل شویم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.