| کد خبر: 212884 |

◄ مقررات مناطق ویژه اجازه ورود تجهیزات مستعمل بندری را داده است

مقررات مناطق ویژه اجازه ورود تجهیزات مستعمل بندری با رعایت زمان ساخت را داده است که باید از این ظرفیت به طور مناسب استفاده شود.

تین نیوز

مقررات مناطق ویژه اجازه ورود تجهیزات مستعمل بندری با رعایت زمان ساخت را داده است که باید از این ظرفیت به طور مناسب استفاده شود.

به گزارش تین نیوز،  یک فعال حوزه پایانه‌‌داری در  بنادر گفت: تجهیزات بندری ماهیتاً تجهیزات گران‌قیمتی هستند که بخش عمده آنها به‌دلیل عدم ساخت در داخل از خارج از کشور وارد می‌شود.

 غلامرضا ماشین چی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: ارزش این تجهیزات در تناسب با حجم سرمایه‌گذاری پایانه‌ها حدود 40 درصد از کل سرمایه قرارداد BOT  را تشکیل می‌دهد که سرمایه‌گذار موظف است در ابتدای اجرای پروژه ساخت با تأمین منابع قابل دسترس از جمله بانک‌های عامل آنها را خریداری نماید.

بیشتر بخوانید:

مدیرعامل شرکت سی دلف عنوان کرد: با توجه به عمر مفید این تجهیزات که عمدتاً کمتر از مدت زمان دوره BOT هستند در صورت نیاز به جایگزینی آنها، تأمین منابع مجدد به ویژه در شرایط تحریمی حاضر برای خرید تجهیزات نو عملاً غیرممکن است.

این فعال حوزه بنادر بیان کرد: از طرف دیگر در صورت عدم جایگزینی تجهیزات جدید علاوه بر آن که از ظرفیت عملیاتی بنادر کاسته می‌شود، شرکت سرمایه‌گذار نیز برای ارائه خدمات مطلوب به مشتریان با مشکلات فراوان مواجه خوادهد شد که در نهایت این امر نارضایتی مشتریان و کاهش دامنه خدمات لجستیکی را به دنبال خواهد داشت.

او افزود: به همین دلیل همواره شرکت‌های خصوصی با بهره‌گیری از قوانین منطقه ویژه در بندر شهید رجائی که نیازی به ترخیص گمرکی کالا ندارد با شرکت در مزایده‌های بین‌المللی و یا خرید تجهیزات از بنادری که به دنبال نوسازی ظرفیت تجهیزاتی خود هستند، نسبت به واردات تجهیزات دسته دوم که سال ساخت آنها متناسب با دستورالعمل‌های منطقه ویژه باشد، اقدام می‌کنند.

ماشین‌چی عنوان کرد: بر این اساس، دستورالعمل شرایط ورود تجهیزات بندری تابعی از نوع تجهیزات بندری و قیمت آنها است.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: جمع‌بندی نهائی آن است که ابتدا امیدواریم صنایع داخلی ما با برقراری امکانات، ساخت این گونه دستگاه‌ها را در برنامه عملی کار خود منظور کرده و به وضعیت جاری که تنها به مونتاژ بخشی از تجهیزات بسنده می‌نمایند، اکتفا نکنند.

این فعال حوزه بنادر تاکید کرد: همچنین به‌دلیل آن‌که تجهیزات بندری، تجهیزات انحصاری و ارزشمندی هستند و بخش قابل توجه از آنها باید توسط، بخش خصوصی خریداری شوند و شرایط تحریمی حاضر نیز آنها را برای خرید دستگاه نو با محدودیت‌هایی مواجه نموده است و از طرف دیگر مقررات مناطق ویژه اجازه ورود تجهیزات مستعمل با رعایت زمان ساخت (بر اساس جدول پیوست) را به آنها داده است، باید بتوانند از این ظرفیت مناسب استفاده کنند.

Snap 2020-06-08 at 09.13.34

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.