| کد خبر: 212629 |

یک کارشناس:

◄ واردات تجهیزات دست دوم بندری فعلاً انجام پذیر نیست

درحالی که یک فعال حوزه بنادر و دریانوردی پیشنهاد داده است مجوز ورود برخی تجهیزات دست دوم بندری به کشور صادر شود، یک کارشناس دریایی می‌گوید امکان انجام این کار به دلیل نداشتن مجوز فعلاً وجود ندارد.

تین نیوز

درحالی که یک فعال حوزه بنادر و دریانوردی پیشنهاد داده است مجوز ورود برخی تجهیزات دست دوم بندری به کشور صادر شود، یک کارشناس دریایی می‌گوید امکان انجام این کار به دلیل نداشتن مجوز فعلاً وجود ندارد.

به گزارش تین نیوز، چندی پیش و همزمان با صدور مجوز واردات کامیون‌های دست دوم سه سال کارکرد به کشور با هدف نوسازی ناوگان جاده‌ای، محسن صادقی فر دبیر انجمن پایانه‌داران بندری ایران به خبرنگار ما گفت: با توجه به تعهدات قراردادی برخی شرکت‌های پایانه‌دار در بنادر کشور پیشنهاد می‌شود سازمان بنادر و دریانوردی هم برای ورود برخی از تجهیزات بندری دست دوم مانند موضوع ورود کامیون‌های دست دوم، مجوز صادر کند.

 درخواست یک مقام صنفی: مجوز ورود تجهیزات دست دوم بندری صادر شود

صادقی‌فر با بیان این‌که تجهیزات نو علاوه بر این که گران است به ما فروخته نیز نمی‌شود دلیل این امر را تحریم کشورمان دانست و خاطرنشان کرد:  در صورت صدور مجوز تجهیزات دست دوم، سازمان بنادر می‌تواند برای واردات این نوع تجهیزات شرایطی مثلاً عمر حداکثر پنج سال بگذارد.

وی عنوان کرد: اگر این روال ادامه یابد تا چند سال دیگر همه تجهیزات بندری فرسوده شده و لازم است جایگزین شود ولی با این تعرفه‌ها هیچ شرکتی قادر به جایگزینی نیست.

به گزارش تین نیوز، پس از انتشار این خبر، حمزه علی بخشی کارشناس حوزه دریایی در باشگاه متخصصان تین نیوز در مورد این پیشنهاد دبیر انجمن پایانه‌داران بندری، نوشت: وارادت ناوگان جاده‌ای زیر سه سال ساخت در قانون مصوب شده است.

وی افزود: این موضوع در قانون توسعه پنج ساله پنجم و ششم مصوب و تبدیل به احکام دائمی  شده است و بر همین اساس امکان واردات ناوگان جاده‌ای دست دوم وجود دارد.

بخشی عنوان کرد: در مورد تجهیزات بندری، چون این مجوزها برای تجهیزات بندری وجود ندارد،  بنابراین چنین اقدامی فعلاً انجام شدنی به‌نظر نمی‌رسد.

او تاکید کرد: در عین حال اخذ چنین مصوبه‌ای و تبدیل آن به احکام دائمی، پروسه‌ای زمانبر و طولانی است و به این زودی تصویب آن امکان پذیر نیست.

بخشی افزود:  ضمن این که تجهیزات بندری مورد نظر از نظر تعداد و حجم اینقدر نیست که واردات دست دوم برای آن ضروری باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.